رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: کارگروهی با عنوان اقتصاد دانش‌بنیان احیا شود و پیگیری برای انجام فعالیت‌ها و تحقق شعار سال انجام گیرد.

احمدعلی افکاری در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فارس گفت: پارسال این کارگروه ۳۰ مصوبه داشته که ۲۱ مصوبه آن اجرایی شده است، همچنین کارگروه فرش دستباف در سال گذشته هیچ نشستی نداشته است.

او گفت: با توجه به اهمیت گروه کاری اشتغال امسال فعال‌تر از گذشته باید ورود کنند و شورای کشاورزی نیز در سال گذشته نشستی نداشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: کارگروه با عنوان اقتصاد دانش‌بنیان احیا شود و پیگیری برای انجام کار‌ها و تحقق شعار سال انجام گیرد.

امین ذوالقدری رئیس پارک علم و فناوری استان فارس نیز گفت: نوآوری از کلیدواژه‌های موفقیت هر کشور است بنابراین باید توجه را به ایده‌های نوآورانه معطوف کنیم؛ امروز جوانان تحصیل‌کرده بیکار هستند که یکی از ثمرات توجه به دانش‌بنیان‌ها اشتغال این دسته از جوانان است.

او گفت: ۶۸۷ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان فارس داریم که ۲۰۰ شرکت مجوز دانش‌بنیان دارند و این رقم در کل کشور ۶۶۷۱ شرکت است؛ ۳۵۰ شرکت فعال است که ۳ هزار و ۸۱ فرصت شغلی ایجاد کرده است که یک سوم از کل بودجه پارک به شرکت‌ها تسهیلات ارائه شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: برای تحقق شعار سال باید چالش‌ها و مشکلات هر حوزه رصد و شناسایی شود، با توجه به اهمیت امنیت غذایی باید شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی افزایش پیدا کند که برنامه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است.

او با تاکید بر اینکه ظرفیت اصلی در حوزه کارآفرینی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها است، گفت: باید بستری فراهم شود تا زمینه حضور دانشجویان فراهم شود و تیم‌های استارتاپی برای رفع نیاز‌ها و چالش‌ها تشکیل دهند.

ذوالقدر خواستار احیای کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه فضای فیزیکی شرکت‌های دانش‌بنیان شد و گفت: باید به این شرکت‌ها توجه بیشتری شود تا هم شعار سال محقق شود و هم شرکت‌ها بتوانند تجمیع شوند.

اسماعیل قزل سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز در این جلسه گفت: برخی از جلسات شان کارشناسی و برخی تصمیم‌گیری و مدیریتی دارد و اگر تکلیف مشخص شود می‌تواند کاربردی‌تر باشد.

او گفت: برخی از دستورکار‌ها اطلاع‌رسانی است و با یک گردش کار می‌توان انجام داد تا وقت صرف امور مهم‌تر شود، باید از وقت جلسات برای باز کردن گره‌ها استفاده کنیم.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس تصریح کرد: در عرصه اشتغال دو گره اصلی داریم یکی دریافت مجوز‌ها و دیگری حمایت از کار‌ها و فرصت‌های شغلی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها نیز می‌توانند به تناسب فعالیت خود در بستر سامانه اطلس گروه‌های جهادی ورود کرده و برای خود فعالیت جهادی ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.