مراسم بزرگداشت مقام معلم با یادآوری خاطرات شیرین گذشته برگزارشد.

همزمان با بزرگداشت معلم جمعی از دانش آموزان دوره ابتدایی نزدیک به نیم قرن پیش مدرسه فضل الهی قانچی دیزج مهر (از محلات بندر شرفخانه) در اقدامی ابتکارانه و فرهنگی از معلمین پیشکسوت خود که تعلیم و تربیت آن‌ها را به عهده داشتند، دعوت به عمل آورده و طی مراسمی با شکوه در محل دبستان علی بن ابیطالب (ع) بندر شرفخانه ضمن ارج نهادن به مقام شامخ معلم و تشکر از زحمات آن‌ها، خاطرات گذشته را زنده کردند.

 این معلمین آقایان "علیرضا نیک صفت و قدیر علی یوسفی و احمد رنجبر " با قبول دعوت دانش آموزان خود و تحمل رنج سفر از تهران به شهر بندرشرفخانه محله قانچی دیزج مهر عزیمت نموده و در این مراسم بیاد ماندنی حضور یافتند.

در این گردهمایی حدود ۴۰ نفر از دانش‌آموزان سابق به صورت نمادین با به صدا درآمدن زنگ مدرسه در کلاس درس حاضر شده و خاطرات سال‌های دور را مرور کردند.

آقایان نیک صفت و رنجبر و یوسفی که در سال‌های ۵۲ تا ۵۶ به همراه سایر سپاهی دانش‌های آن دوران و زمانی که هنوز مدرسه‌ای در این محله ساخته نشده بود، کلاس‌های درس را در مسجد و سپس در چند خانه اجاره‌ای دایر نمودند تا اولین مدرسه ابتدایی به نام مدرسه فضل اللهی آماده بهره برداری شد. ایشان در آموزش و تعلیم و پرورش و تربیت دانش آموزان تلاشی درخور تقدیر و سعی وافر داشتند و بعد از سپری کردن دوران خدمت شریف معلمی به افتخار بازنشستگی نائل گشته اند.از زیباترین صحنه‌های حاکم بر کلاس تمثال همکلاسی‌های شهید بود که بر روی صندلی‌های ردیف اول قرار گرفته بود.

اولین زنگ درس علوم بود که آقای نیک صفت به آموزش درس علوم پرداختند که توسط یکی از دانش آموزان اشکالی پرسیده شد که معلم ابراز نمودند چه کسی آمادگی جواب دارد که آقای علی اکبر محمد مهری شاگرد قدیمی و دبیر شیمی امروز جواب دادند و مورد تشویق همکلاسی‌های خود قرار گرفتند بعد از زنگ تفربح کلاس ریاضی توسط آقای نیک صفت برگزار گردید که بعد از تدریس، آقای داود آقا محمدزاده شاگرد دیروز و آموزگار کنونی رباضی به پای تخته فراخوانده شد و به سوالات معلم خویش در خصوص رابطه چهار عمل اصلی (+_÷×) با نتیجه گیری از نقش این علایم در روابط اجتماعی انسان‌ها پاسخگو گردیدند

زنگ سوم زنگ انشا بود که توسط آقای رنجبر برگزار گردید و یکی از دانش آموزان آقای دکتر محمد میلانی به پای تخته فراخوانده شد و انشای خود با موضوع تشابه فصل بهار و معلم در شکوفا شدن طبیعت و استعداد انسان‌ها قرائت نمود.

در ساعات بعدی درس عربی و دینی توسط آقای یوسفی تدریس گردید که مجددا دکتر مشکینی مطلب جالب کوتاهی در رابطه با خلقت انسان از خاک و تاثیر دمیدن نفخه الهی در کالبد انسان که وجه تمایز انسان از سایر موجودات است ارایه کردندو بالاخره کلاس فارسی با همخوانی شعر ما فرزندان ایرانیم توسط معلمین و دانش اموزان جلوه خاصی به کلاس داد.

مابین کلاس‌ها که زنگ تفریح بود پذیرایی مختصر و ترانه‌های همشاگردی سلام و یار دبستانی ... پخش گردید حالات بعضی از دانش آموزان در کلاس درس که همانند سال‌های کودکی شیطنت پشت صندلی مدرسه نشینی و اجازه برای خارج (دستشویی) رفتن و ... منظره زیبا و شادی را به جو حاکم بر کلاس بخشیده بود.

بعد از برگزاری کلاس‌های درس؛ از محضر آموزگار دیگری از آموزگاران تمامی دانش آموزان از دوران راهنمایی تا دبیرستان حاج آقا علی کبود دعوت بعمل آمد برای دانش آموزان صحبت و خاطره گویی داشته باشند و در ادامه مراسم تعدادی از دانش آموزان به بیان خاطراتی از آن زمان‌های دور پرداخته و دو تن از بچه‌ها آقایان علی اصغری و جسور ترانه‌هایی که در آن سال‌ها میخواندند خاطرات شاد گذشته را مرور کردند.

 

برچسب ها: معلمان مدارس ، خاطره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.