مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح هادی روستایی، خراسان رضوی از میانگین کشور پایین‌تر است.

محمد شفیعی در حاشیه همایش شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های تایباد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طبق اعلام نیاز شهرستان‌ها و تامین اعتبار قرار است تا اجرای طرح هادی در هزار روستا تا پایان شهریورماه امسال در خراسان رضوی بازنگری شود که این استان از میانگین کشوری در اجرای این طرح پایین‌تر است.

او گفت: پس از بازنگری تهیه زمین، نوبت به تسهیلات می‌رسد که محض ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و با کمک آورده مردم موضوع تامین زمین مسکن روستاییان حل خواهد شد.

به گفته او بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای دارای دهیاری در خراسان رضوی وجود دارد که در بسیاری مرحله اول و دوم طرح هادی اجرا شده و برخی در مرحله اول به سر می‌برند.

تولید در روستا‌ها از بین رفته است

شفیعی گفت: امروزه روستا‌ها از حالت تولیدی بودن درآمده و شبیه به شهر‌های کوچک شده اند که از این رو موضوع اشتغال نیز کمرنگ شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: اشتغال، نابرابری هزینه‌کرد و درآمد روستاییان و زیرساخت‌های بهزیستی باعث مهاجرت از روستا به شهر شده اند و زمانی که درآمد یک روستایی از هزینه‌کردش بیشتر شود؛ این خود مانعی برای مهاجرت است.

او گفت: مدیران شهرستانی باید برای جذب اعتبارات از نهاد‌های دولتی و حاکمیتی تلاش و دوندگی کند تا سبب توسعه روستا‌ها و در نهایت شهرستان شود.

این مقام مسئول گفت: روستا‌های مرزی نقش تامین‌کننده امنیت را دارند و نمایندگان مجلس باید به این روستا‌ها در خصوص جذب و تخصیص اعتبارات توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.