در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش برای راه‌اندازی شبکه مستقل مرتبط با مستند رادیویی

معاون صدای رسانه ملی از پیگیری ایجاد شبکه مستقل برای تولید و پخش مستندهای رادیویی خبر داد.

بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، در حاشیه نشست خبری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، به خبرنگار ما گفت: یکی از اهداف فرعی ما از نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، اختصاص شبکه یا یک کانال مستقل در رابطه با مستند رادیویی است. 

او البته به این نکته اشاره کرد که تجهیزات ساخت و تولید مستند به روز نیست و لازم است تدبیری شود تا کیفیت مستند‌ها بالا برود.

نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار مستند رادیویی و ایجاد رقابت سازنده بین مستند سازان، کشف و رشد استعداد‌های حوزه برنامه سازی برگزار شد.

به گفته بخشی زاده پیشگام بودن رادیو در حوزه مستند، حوزه سیما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و قوی‌تر می‌کند. البته بودجه‌ در حوزه مستند رادیو بسیار کم است و همین میل برنامه سازان را به ساخت مستند کم می‌کند.

معاون صدای رسانه ملی، می‌گوید: تا به حال ۵۸۰ مستند قابل اعتنا از رادیو پخش شده است. رادیو رسانه گرم، پر چابک، پرسرعت و با تولید ارزان است که به راحتی قوه تخیل را برمی انگیزاند.

به گفته بخشی زاده از اصلی‌ترین محور‌های موضوعی برگزاری جشنواره مستند سبک زندگی ایرانی، هدایت فرهنگی، هویت ملی و انقلابی، پراکندن امید و نشاط، همبستگی ملی، عدالت‌گستری و مطالبه‌گری و مقابله با امواج خصمانه تحریف است.

گفتنی است؛ از بین ۳۷۸ اثر که به حوزه داوری نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» رسید، ۲۵۵ اثر آماده داوری شدند. داوری‌ این آثار در دو مرحله انجام شده که منتخبان بخش اصلی اعلام شدند و منتخبان بخش مردمی نیز فردا اعلام می‌شوند. افتتاحیه این جشنواره ۲ خرداد و اختتامیه آن ۴ خرداد در روز مقاومت ملی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار