آیین اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «شهر من، شهر زندگی» در اصفهان برگزار شد.

علی قاسم زاده شهردار اصفهان در آیین اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی «شهر من، شهر زندگی» گفت: شهر زنده شهری که همه مردم در اداره شهر مشارکت داشته باشند. در مدیریت شهری اصفهان قرار گذاشته شده که در همه عرصه‌های از حضور و مشارکت کودکان و نوجوانان بهره ببریم.

او می‌گوید: حدود دو هزار اثر از سراسر جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. در این مسابقه از کودکان خواسته شده بود تا شهری که دوست دارند در آن زندگی کنند را نقاشی بکشند.

مجتبی شاهمرادی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز گفت: مسابقه بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان (پوپک) در دی ۱۴۹۹ آغاز به کار کرده و در اسفند تمام آثار جمع شد. با توجه به تجربه کرونا این مسابقه به صورت مجازی برگزار شد و یک سایت دو زبانه داشت.

به گفته او، در این مسابقه بین‌المللی از ظرفیت شهروند دیپلمات ها، رایزنان فرهنگی، شهر‌های خواهرخوانده و کشور‌های مرتبط با اصفهان استفاده شد تا فراخوان این مسابقه در دنیا منتشر شود.

شاهمرادی می‌گوید: بیش از ۸۰۰ اثر از خارج کشور و بیش از ۱۵۰۰ اثر از داخل کشور به دبیرخانه جشنواره رسید. ۲۸ استان کشور و ۱۸ کشور خارجی در این مسابقه شرکت کردند و داوری در فروردین ۱۴۰۱ صورت گرفت.

در روز پنجم از هفته فرهنگی اصفهان اختتامیه این مسابقه برگزار شد. ۲۱ اثر برگزیده و ۹ کودک و نوجوان ترکمنستانی نیز در این مسابقه حائز رتبه شدند.

به گفته شاهمرادی، پس از اختتامیه این مسابقه کلیه آثار در سایت این مسابقه و در شهر اصفهان به نمایش در می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.