سخنگو و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالبه اصلی مردم اصفهان در آستانه سفر رئیس جمهور احیای دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب است.

علی صالحی امروز در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خشکسالی، بی آبی  زاینده‌رود، بحران‌های زیست محیطی و فرونشست، چالش‌های اصلی اصفهان به شمار می رود.

اصفهان سال هاست که مورد کم توجهی و تضییع حقوق مردم قرار می گیرد و امیدواریم که سفر رییس جمهور به این منطقه سرمنشاء خیر و برکت باشد.

به گفته او  بارش های امسال نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است اما با این وجود با مسائلی نظیر مشکل فهم در رابطه با زاینده رود و رابطه هویت آن با تاریخ و تمدن چند هزار ساله نصف جهان و در نتیجه خشکی دوره ای آن روبه‌رو هستیم.

تصمیم گیرندگان در حوزه آب و سیاست‌های کلان کشور باید به این نکته توجه کنند که مطالبه مردم اصفهان برای جاری بودن زاینده‌رود یک مطالبه لوکس و تنها برای توسعه گردشگری نیست و برای حفظ یک تمدن کهن، حراست از میراث چند صد ساله تاریخی است که نسل‌های آینده نسبت به آن از ما انتظار دارد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت:احیای رودخانه برای جلوگیری از افزایش بحران‌های زیست محیطی و شرایط اقتصادی قطب صنعت و اقتصاد کشور و کریدور اصلی علم و فناوری و کریدور حمل و نقل کشور است و در راستای تحقق منافع ملی است.

اصفهان وضعیت آبی نابسامان و کم‌سابقه‌ای را در نیم‌ قرن اخیر سپری می‌کند بطوریکه رودخانه زاینده‌رود در ۲ دهه اخیر از سد چم آسمان در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب گاوخونی بدفعات خشک شده است و از مهر سال ۹۹ تاکنون نیز، این موضوع تکرار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.