سید احسان اصنافی در بیست و نهمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: هر مدیریتی ملزومات و شئوناتی دارد و حمل و نقل و ترافیک از مهمترین این ملزومات و یکی از دغدغههای اصلی ما در حوزه مدیریت شهری بوده است.
او گفت: حوزه حمل و نقل و ترافیک جزو دسته خدمترسانی است تا سرمایهگذاری، باید به سمتی برویم که هر شهری بتواند هزینههای نگهداری شبکه حمل و نقلی را از خود شبکه تامین نماید که با روشهای سنتی آن میسر نیست.
شهردار شیراز گفت: برای تامین هزینههای شبکه حمل و نقلی باید به سمت حمل و نقل هوشمند رفته تا شاهد افزایش بهرهوری در این حوزه باشیم.
او گفت: در غوغای هزینهها باید بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم که شبکههای ترکیبی و هوشمند از ضروریات تمامی شهرهای کشور از جمله کلانشهرهاست.
اصنافی به لزوم تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری اشاره و گفت: سومین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز درحال تدوین است که نظرات و تجربیات سایر شهرها میتواند در این مسیر مفید باشد.
او، گریزی به حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز زد و گفت: شیراز دارای ۲۴.۵ کیلومتر خط متروی فعال و ۱۶ کیلومتر خط متروی در دست احداث دارد که پس از تهران و مشهد سومین شهر کشور در حوزه حمل و نقل ریلی است.
مدیر ارشد شهرداری شیراز گفت: خوشبختانه در بحث جانمایی خطوط متروی شهر شیراز درایت شده که با دو شبکه شمالی جنوبی و شرقی غربی میتواند ۶۰ درصد مساحت شهر را پوشش دهد.
۰
او با ذکر اینکه مترو، خطوط اتوبوس و تاکسی باید بصورت هوشمند و هماهنگ باشند، گفت: با مطالعات شبکههای ترکیبی خدمات بهتر و جامع تری را به مردم ارائه خواهیم داد.
اصنافی از لزوم همکاری و تعامل شهرداریهای شهرهای کشور بویژه کلانشهرها در مدیریت بهتر و بهینهتر گفت و اظهار کرد: مباحث حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها به یکدیگر قابل تعمیم است که با انتقال تجربیات اتفاقات خوبی را در این حوزه میتوان رقم زد.