مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سقوط ۴۰ اصله درخت در مناطق مرکزی استان اصفهان خبر داد و گفت: ناپایداری‌های جوی و گردوغبار تا عصر امروز ادامه دارد.

منصور شیشه فروش گفت: ناپایداری‌های جوی که از روز گذشته در استان آغاز شده تا عصر امروز ادامه می‌یابد.

او می‌گوید این موج ناپایدار فاقد رطوبت جوی است و انرژی خود را به صورت باد تخلیه می‌کندبه طوری که سرعت باد روز گذشته به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و طبق گزارش‌ها به سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و جاده‌ای در محور‌های اصفهان- فرودگاه و سجزی- نائین و نیز سقوط ۴۰ اصله درخت در نواحی مرکزی استان منجر شد.

ناپایداری‌ها تا عصر امروز در غرب و شرق استان ادامه دارد که با فعالیت کانون‌های گردوغبار و انتشار ریزگرد‌ها همراه است.

به گفته شیشه فروش کانون‌های گرد و غبار در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، قم و سمنان فعال شده و برخی کانون‌های نقطه‌ای گرد و غبار در داخل استان اصفهان نیز به دلیل قطع و وصل رودخانه زاینده رود و اراضی کشت نشده شکل گرفته است؛ همچنین دامنه ریزگرد‌ها از سمت عراق با وزش تندباد به نواحی مرکزی کشور و استان ما کشیده می‌شود.

نیرو‌های مدیریت بحران در محور‌های غرب، شرق و جنوب استان در آماده باش قرار دارند و پلیس در صورت لزوم در محور‌های جاده‌ای محدودیت تردد اعمال می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به غبارآلودی هوا از شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، کودکان و زنان باردار) از تردد غیر ضرور در سطح شهر بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.