امسال اقدامات مقدماتی برای رفع موانع ثبت جهانی پرونده "منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان" انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: با توجه به اینکه نیاز است امسال اقدامات مقدماتی در جهت رفع موانع ثبت جهانی پرونده "منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان" انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود یک تیم کارشناسی از عرصه پیشنهادی ثبت جهانی بازدید و مشکلات و موانع را احصاء، شناسایی و مستند کردند.

جلسه "رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان"  با حضور دکتر محمدحسن طالبیان مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار همدان و تعدادی از مسئولان برگزار شد.

علی مالمیر گفت: در این جلسه دکتر طالبیان گزارشی از بازدید‌های میدانی ارائه کرد همچنین عنوان‌های محور‌هایی که دستگاه‌های مختلف باید با هم‌افزایی در جهت برطرف شدن مشکلات بازار همدان و عرصه پیشنهادی ثبت جهانی انجام دهند مطرح شد.

او گفت: علاوه بر این وظایف دستگاه‌های مختلف به منظور ساماندهی و زیباسازی عرصه مشخص و هر یک از اعضا نکته نظرات خود را مطرح کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ثبت جهانی هگمتانه را یکی از مهمترین اولویت‌های استان دانست و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در چارچوب معیار‌های وزارتخانه میراث فرهنگی تاکید کرد.

مالمیر ادامه داد: استاندار همدان همچنین آمادگی کامل استان را برای این اقدام ارزشمند با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها در راستای این امر مهم اعلام کرد.

او گفت: برنامه حذف سواره از هسته مرکزی هگمتانه آغاز با سرعت بیشتری نهایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.