مدیرکل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای ۱۵ طرح عمرانی دارای اولویت و نیمه تمام در دستور کار این جمعیت است.

ایرج کیانی گفت: یک پایگاه هوایی، پنج سالن چند منظوره، ۱۵ پایگاه امدادی و تهیه خودرو‌های امداد و نجات از جمله فعالیت‌هایی هستند که در این طرح دیده شده است.

برای اجرای این طرحها، ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار لازم است که با تخصیص اعتبار همه پروژه‌ها تکمیل و افتتاح می‌شوند.

راه‌اندازی خانه‌های هلال احمر طرح جدیدی است که در دستور کار قرار گرفته؛ پارسال ۱۰۴ خانه هلال با هدف تاب آوری جوامع و پاسخگویی به حوادث افتتاح شد.

در هفته بزرگداشت جمعیت هلال احمر برنامه‌های مانند قدر شناسی از خیران داوطلب و جوانان، آموزش، تمرین و مانور، برگزاری یادواره‌های شهدا، ارائه تخفیف درمانی و افتتاح پایگاه کوهستانی در مشایخ را خواهیم داشت.

بیش از ۲۰ هزار عضو در جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند که تنها نزدیک به پنج هزار نفر از آن‌ها در سامانه ثبت شده‌اند؛ همچنین ۳۰۰ نفر نیروی نجاتگر کادر لازم داریم، اما تنها ۵۰ نفر جذب شده‌اند و بقیه کمبود نیرو از طریق نیرو‌های داوطلب تامین می‌شود.

بیش از ۵۰ وظیفه حاکمیتی و غیرحاکمیتی بر عهده جمعیت هلال احمر است.

جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری ۱۳ پایگاه ثابت بین شهری، هفت پایگاه شهری، پنج پایگاه کوهستانی، ۶ پایگاه موقت بین جاده‌ای و سه پایگاه موقت کوهستانی دارد که در حال تبدیل پایگاه‌های موقت به پایگاه‌های ثابت هستیم.

در مجموع ۳۴ پایگاه هلال احمر در سطح استان چهارمحال و بختیاری، آماده خدمت در حوادث هستند.


بیشتر بخوانید


۱۲۵ خودرو امدادی شامل ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی نجات، ۴۰ دستگاه امداد و ۴۷ خودرو اداری که کار‌های پشتیبانی را انجام می‌دهند نیز آماده خدمت در حوادث غیرمترقبه هستند، همچنین انبار‌های امدادی نیز در شهرستان‌ها فعالند و هشت قلم شامل چادر، پتو، موکت، چراغ خوراک‌پزی، پک‌های خوراکی و ... در هر انبار برای ۳۰ خانوار انباشته شده است تا در شرایط خاص مورد استفاده قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار