مستند فیلمساز گیلانی به بخش رسمی و رقابتی هجدهمین جشنواره بین‌المللی فوتبال برلین در آلمان راه یافت.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از راهیابی فیلم مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله کرم رضایی زاده، فیلمساز گیلانی به بخش رسمی و رقابتی هجدهمین جشنواره بین‌المللی فوتبال برلین در آلمان خبر داد.

این جشنواره که از قدیمی‌ترین و بزرگترین جشنواره‌های سراسر جهان است از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در برلین آلمان برگزار خواهد شد و ۵۲ فیلم در این جشنواره در بخش‌های مختلف با هم رقابت خواهند کرد.

رویکرد فیلم‌های امسال جشنواره، با توجه به جنگ اوکراین، توجه ویژه به «فوتبال به عنوان خانه» است و موضوع هویت و مهاجرت در فیلم‌ها دیده می‌شود.

فدراسیون فوتبال آلمان این جشنواره بین‌المللی را برگزار می‌کند.

فیلم مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» پیش از این جایزه بهترین مستند بلند سومین جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا را کسب کرده و در بخش مسابقه سی و هشتمین دوره فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا به عنوان فینال جشنواره‌های فیلم‌های ورزشی پنج قاره و جشنواره‌های فجر، سینما حقیقت، وارش شهر و ... حضوری موفق داشته است.

این اثر به مدت زمان ٧۵ دقیقه مستندی است از عشق و دلدادگی مردمان یک شهر بندری مشتاق فوتبال که همیشه و هر زمان هوادار سرسخت و وفادار تیم شهرشان هستند.

الله‌کرم رضایی‌زاده فارغ‌التحصیل رشته تدوین و کارگردانی سینما از دانشکده سینمایی باغ فردوس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از مؤسسان و بنیانگذاران کانون فیلم انزلی در دهه ۶۰ است.

در کارنامه فیلمسازی او آثاری چون «تولدی در آتش»، «رسم عاشقی همینه»، «اینجا خورشید می‌درخشد»، «بر آستان نجابت دریا» و … به چشم می‌خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.