سیا: هیچ شواهدی برای استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای وجود ندارد

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با اشاره به تحولات کنونی اوکراین اعلام کرد شواهدی بر قصد روسیه به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در دست نیست.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا /CIA) در اظهارات امروز (شنبه) خود با اشاره به تحولات کنونی در اوکراین نسبت به رفتار روسیه و چین سخنانی را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برنز در سخنرانی برای رویداد فایننشال تایمز در واشنگتن با بیان این‌که هیچ «شواهد عملی» مبنی بر آن‌که روسیه قصد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی داشته باشد، وجود ندارد، افزود: «ولادیمیر پوتین به دنبال مرحله دوم حمله علیه اوکراین است و روی آن حساب کرده است.»

او در ادامه مدعی شد که جنگ اوکراین بیانگر محدود شدن مشارکت روسیه و چین با برخی کشور‌ها بود و افزود: «چین با در نظر داشتن تایوان، جنگ اوکراین را بررسی و هزینه‌ها و پیامد‌های هرگونه استفاده از زور علیه تایوان را مرور می‌کنند. جنگ اوکراین تأثیر بر محاسبات چین در زمینه تایوان داشته، اما بر تصمیم‌های این کشور در آینده تأثیری نخواهد داشت.»

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ادامه تأکید کرد: «من فکر نمی‌کنم که این تصمیم پکن را در طول زمان برای به دست گرفتن کنترل تایوان از بین برده است، اما فکر می‌کنم این چیزی است که بر محاسبات آن‌ها در مورد چگونگی و زمان انجام این کار تأثیر می‌گذارد.»

پیش‌تر از این افسران سابق اطلاعاتی آمریکا به جانشینان خود که در حال حاضر در قدرت هستند توصیه کردند که دهان خود را ببندند و از لاف زدن در مورد نقش خود در موفقیت‌های نظامی اوکراین دست بردارند.

همچنین «جان کربی» سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) درباره نقش این کشور در کمک رساندن به اوکراین تأکید کرد این کشور تنها منبع اطلاعاتی برای اوکراینی‌ها نیست، آن‌ها اطلاعاتی را از کشور‌های دیگر دریافت می‌کنند و توانایی جمع‌آوری اطلاعات بسیار قوی را دارند. آن‌ها ۸ سال است که در این جنگ علیه روسیه می‌جنگند و این‌طور نیست که نسبت به نحوه سازماندهی روسیه و رفتار روسیه در میدان جنگ کاملا بی‌اطلاع باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همینجوری ادامه بدین شواهدش رو هم میبینین
آخرین اخبار