معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از آنالیز بیش از هزار و ۵۵۰ فرآورده ضدعفونی کننده الکلی و غیر الکلی دست و سطوح در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی این معاونت، طی دوران کرونا خبر داد.

محمدجواد راعی با گرامیداشت آغاز هفته ملی سلامت، در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شده بود، محوریت برنامه‌های این معاونت در هفته ملی سلامت را آموزش و اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با سلامت غذایی و دارویی عنوان کرد.

او گفت: در دوران کرونا نیز ضمن پاسخگویی روزانه به پرسش‌های مردمی در زمینه بیماری کووید ۱۹، واکسیناسیون و دارو‌های مرتبط با این بیماری و تولید محتوای آموزش مردمی در این زمینه؛ دو طرح پژوهشی مرتبط با نحوه درمان کووید۱۹ و شیوع بیماری قارچ سیاه در بیمارستان‌های شیراز نیز انجام شده است.

راعی، برخورد با عطاری‌های متخلف عرضه کننده فرآورده‌های غیرمجاز مدعی درمان بیماری خبر داد و گفت: همچنین در این معاونت تلاش شده تا ضمن الکترونیکی شدن مسیر‌های بازرسی داروخانه ها، روند کشف و توقیف اقلام خارج از چرخه سلامت با شدت بیشتری در دوران کرونا دنبال شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ارائه بیش از ۷۰۰ مورد مشاوره و آموزش به متقاضیان و تولیدکنندگان ماسک، با هدف افزایش ظرفیت تولید ماسک در استان و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خبر داد.

او گفت: همچنین در این ایام تلاش شده تا با استفاده از دانش فنی شرکت‌های دانش بنیان، کار تولید فیلتر‌های نانو و تولید ماسک‌های با استاندارد N ۹۵ و N ۹۹ برای استفاده و حفاظت بیشتر از کادر درمان، در استان فارس شتاب گیرد.

راعی تلاش برای مدیریت صحیح فرآیند‌های توزیع دارو در استان و پیشگیری از کمبود‌های دارویی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد که در دوران کرونا با حجم مضاعف پیگیری شده است.

۳ بیمارستان و مرکز درمانی در فارس راه اندازی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برنامه ریزی برای افتتاح بیمارستان حضرت امام علی (ع) کازرون، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی گله دار و مرکز ۱۰ تخت خوابی فورگ در شهرستان داراب، طی ماه‌های آینده خبر داد.

سید ابوالفضل هاشمی اصل به گستردگی بیش از ۴۴ هزار نفری خانواده سلامت فارس شامل کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان اشاره و گفت: اعضای مجموعه سلامت استان در طی بیش از دو سال دوران کرونا، ایثارگرانه در خط مقدم مبارزه با این بیماری تلاش کردند و در معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز تلاش می‌شود تا زمینه توسعه خدمات رفاهی برای آنان فراهم شود.

او، اصل از تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر دانشگاه در چهار ماهه پایانی سال ۱۴۰۱، به عنوان یکی از ماموریت‌های مهم این معاونت در سال گذشته یاد کرد و گفت: در حال حاضر نیز موضوع تبدیل وضعیت کارکنان، از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این معاونت محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: این معاونت در ایام کرونا نیز کوشیده است تا روند توسعه زیرساختی خدمات حوزه سلامت، به روال گذشته ادامه داشته باشد که بهره برداری از بیمارستان شهدای سلامت نی ریز، از جمله این اقدامات بوده است.

او در ادامه از برگزاری آزمون استخدام نیرو برای این بیمارستان و همچنین سه مرکز در دست افتتاح دیگر در استان خبر داد که به زودی این نیرو‌ها کار خود را در مجموعه سلامت استان آغاز می‌کنند.

هاشمی اصل در بخش دیگری از صحبت‌های خود، پیگیری برای پرداخت مطالبات مجموعه سلامت استان با مجموعه وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه گر و سازمان برنامه و بودجه با برگزاری نشست‌های هم اندیشی متعدد را دیگر محور فعالیت‌های این معاونت برشمرد و اظهار کرد: بخشی از این تلاش‌ها با شتاب بخشیدن به پرداخت معوقه‌های کارکنان دانشگاه، به ثمر رسیده و تسریع این امر نیز در حال پیگیری است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی سه بیمارستان بزرگ در شیراز، از پیگیری این معاونت برای سرعت بخشیدن به روند احداث این پروژه‌ها و افزوده شدن به چرخه سلامت استان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار