دریادار سیاری: بستر استخدام نخبگان کشوری در ارتش و نیرو‌های مسلح فراهم است و هر کدام از این عزیزان بخواهند می‌توانند در نیرو‌های مسلح فعالیت کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به واگذاری پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه ارتقای فناوری دفاعی به نخبگان وظیفه، گفت: بستر کار برای استخدام و جذب نخبگان کشوری در ارتش و نیروهای مسلح فراهم است و هر کدام از این عزیزان که بخواهند می‌توانند در نیروهای مسلح فعالیت کنند؛ کما اینکه در دوره‌های قبل نیز نخبگان و استعدادهای درخشان در ارتش استخدام شدند و در حال حاضر نیز در بخش‌های تحقیقاتی مشغول به فعالیت هستند.

پیش‌تر  رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح از تسهیل شرایط استخدامی نخبگان وظیفه در دستگاه‌های دولتی و هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داده بود.

به گفته سردار واعظی نژاد با پیگیری‌های چندجانبه‌ای که بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رابطه انجام داده است، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد تا نخبگان وظیفه‌ای که در حال انجام پروژه‌های تحقیقاتی هستند، پس از طی دوره‌های آموزش نظامی بتوانند فرآیند مقدماتی استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را طی کنند.

همچنین به گفته امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش این گروه از نخبگان بعد از ورود به سربازی بر اساس رشته و تخصص در آسایشگاه‌ها و گروهان‌ها سازماندهی می‌شوند و برای آنها برنامه‌هایی به عنوان حلقه‌های مهارتی در راستای دانش و تخصص و آشنایی با سایر نخبگان اجرا می‌شود. نخبگان ضمن آشنایی با ظرفیت یکدیگر تیم‌سازی کرده و فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

گفتنی است، به طور معمول افرادی که بخواهند برای استخدام در نهادهای دولتی اقدام کنند، باید کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت را ارائه دهند؛ اما طی این مصوبه، نخبگان وظیفه در شرایطی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت را دریافت کردند، پس از طی دوره آموزشی می‌توانند فرآیند استخدام دستگاه‌های اجرایی یا جذب در هيئت علمی دانشگاه‌ها را طی کنند و در این رابطه تشکیل پرونده و آزمون‌های تخصصی را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پسر من لیسانس کامپیوتر دانشگاه امیر کبیره از نظام وظیفه بهش زنگ زدن بیا نیروی انتظامی ماهی 8 تومن بهت میدیم سه سال برا ما کار کن
اونوقت امریکا بورسش کرده با ماهی سه هزار دلار و داره میره اونجا بعد توقع دارن برا ماهی هشت تومن نخبه چش و چالش رو برا اینا داغون کنه
باش تا صبح دولتتون بدمد
آخرین اخبار