ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ارزش کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات این استان ۹۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۷۰۰ دلار و از نظر وزنی ۳۱۰ هزارو ۳۲۷ تن بوده است.

محمدعلی خاشی  گفت:  میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۶ درصد و از نظر وزن ۱۳ درصد کاهش داشته است.

او  گفت: صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال ۷۰۳ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۲۰ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۱۵۰ دلار به وزن بیش‌از ۱۵۵ هزارو ۸۵۵ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۱۷ درصد و از نظر وزن ۱۲۰ درصد افزایش و از نظر ارزش ۴۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، کلینکر، خرما، گاز، تره بار، سم کشاورزی، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، سیب درختی و سایر محصولات کشاورزی بوده که به کشورهای پاکستان، افغانستان و هند صادر شده‌ است.

خاشی با اشاره به صادرات کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات این استان در بازارچه‌ های مرزی گفت: تعداد اظهارنامه ارائه شده ۲ هزار و ۳۲۲ فقره به ارزش ۷۲ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۵۵۰ دلار به وزن بیش‌از ۱۵۴ هزارو ۴۷۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۳۲ درصد، از نظر ارزش ۳۵ درصد و از نظر وزن ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌ دهد.

وی ادامه داد: عمده اقلام خروجی این صادرات شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار بوده است.

مدیرکل گمرک زاهدان به واردات قطعی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تعداد ۲۵۳ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۸۳ میلیون و ۸۵۷ هزارو ۴۶۵ دلار به وزن ۱۱۵ هزار و ۶۹۳ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۴۲ درصد، از نظر ارزش ۶۶ درصد و از نظر وزن ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل گندم، برنج، کنجد، سیب زمینی، دام زنده، پارچه، چای، لوازم یدکی، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و برخی اقلام مجاز بوده که از کشورهای روسیه، پاکستان، افغانستان، هند، امارات متحده عربی و چین وارد شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان  گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزارو ۸۳۵ نفر مسافر ورودی و ۱۸ هزار و چهار نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند که مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۲ درصد و خروجی ۱۲۴ درصد افزایش داشته که این افراد از سالن‌ های مسافری گمرک در مرزهای مجاز استان تردد کرده‌ اند.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزارو ۲۰۵ کامیون و ۱۸۴ واگن به وزن ۶۷ هزارو ۸۱۳ تن شامل لوازم یدکی مستعمل خودرو، ماش، سنگ لاجورد، مغز بادام، گاز، سیب درختی، لاستیک، گاز مایع و گوگرد از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان، چین، آذربایجان و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۵ درصد کاهش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار