مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، توسعه زیرساخت‌های حوزه ارتباطات در استان را یکی از برنامه‌های دولت اعلام کرد و گفت : در این راستا طی ۲ سال اخیر پهنای باند اینترنت در استان ۵۱ درصد رشد داشته است.

شهریار بهنیا گفت : عدالت در توسعه زیرساخت‌ها مدنظر است که پس از واگذاری تلفن خانگی و تلفن همراه، اینترنت پرسرعت ADSL در روستا‌ها برقرار شد.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ۲ سال اخیر پهنای باند اینترنت استان ۵۱ درصد رشد داشته است، تمام شهر‌های استان از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند شده‌اند.

 ۴۴۸ کیلومتر فیبرنوری روستایی احداث شده پروژه تار برای اتصال ۶۵ سایت و مرکز مخابراتی در ۲۷۳ روستا در اولویت اجرایی است.

پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات (بند الف) تبصره ۱۸، انجام شده نکته مهم در پرداخت این تسهیلات ایجاد اشتغال و مهمتر از آن راستی‌آزمایی و تثبیت اشتغال موجود است.

شرکت‌ها مطابق با شیوه‌نامه ابلاغی مدارک را تهیه و مراحل را طبق آیین‌نامه دریافت تسهیلات بانکی انجام دهند.

با برگزاری ۲۰ دوره آموزشی در حوزه ICT بیش از ۳۷۰ گواهینامه آموزشی و مهارتی با همکاری مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعدادی از سربازان مهارت دیده و سربازانی که خدمت سربازی را به اتمام رسانده‌اند به تفکیک رشته تحصیلی اقدام به معرفی آن‌ها به ادارات، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی به ویژه مراکز خصوصی که امکان جذب آن‌ها فراهم شده است می‌کند.

به دستور کار ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص مهارت آموزی سربازان وظیفه در جهت توانمندسازی و اشتغال پذیری سربازان و جذاب شدن دوران سربازی، این اداره کل در نظر دارد با همکاری بخش خصوصی از توانمندی‌ها و مهارت‌های سربازان ترخیص شده از خدمت که امکان ورود به بازار کار را دارند، فراهم کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.