رأی الیوم نوشت: مراکش در حال مذاکره با شرکتی صهیونیستی برای دستیابی به نوع خاصی از موشک کروز است.

مراکش با دستیابی به این موشک‌ها می‌تواند اهداف آبی و زمینی را از فاصله بیش از ۲۵۰ کیلومتری هدف قرار دهد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت: «مذاکرات برای امضای قرارداد با شرکت اسرائیلی «البیت سیستمز» ادامه دارد، اما موافقت نهاد‌های امنیتی اسرائیل برای امضای این قرارداد الزامی است. لابی یهودی با اصالت مراکشی در تلاش است رضایت نهاد‌های اسرائیلی را در خصوص حسن نیت مراکش جلب کند.»

مراکش قصد دارد این موشک ساخت رژیم صهیونیستی را در درجه اول در جنگنده‌های اف ۵ خود نصب کند و در حال برنامه ریزی برای به روز رسانی این جنگنده هاست.

به گفته رسانه ها، اطلاعات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که مراکش در پی همگرایی سیاسی اخیر بین دو طرف، از این رژیم مجموعه سامانه‌های دفاعی را دریافت کرده است، همگرایی که در سفر بنی گانتس، وزیرجنگ به رباط برای بررسی مسائل امنیتی مشترک آشکار شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ۹ فروردین و پس از دیدار با متحدان عرب واشنگتن در نقب اشغالی و در بحبوحه تنش‌ها در منطقه مغرب عربی و خلیج فارس، با هدف تقویت مشارکت راهبردی منطقه‌ای به رباط سفر و درباره امنیت منطقه‌ای و بین المللی با همتای خود گفتگو کرد.

مراکش، امارات، بحرین و سودان در سال ۲۰۲۰ توافقنامه‌هایی را برای عادی‌سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی امضا کردند که این توافق‌ها به عنوان بخشی از پیمان آبراهام و با میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شده است. بعد از این توافق ملت مراکش دست به تظاهرات زده و تاکید کردند مخالف آن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار