جیمز وب با کمک ابزار NIRCam و FGS/NIRISS اطلاعات فضایی را جمع آوری می‌کند.

تلسکوپ جیمز وب تقریبا آماده است تا مأموریت‌های علمی خود را آغاز کند، در مرحله نهایی آماده سازی این تلسکوپ، تمام حالت‌ها و عملکرد‌های چهار ابزار علمی موجود بر روی کالیبراسیون، عملکرد و قابلیت‌های کلی برای مشاهده اسرار جهان آزمایش شده است.

به گفته ارین اسمیت محافظ خورشیدی، ابزار‌های علمی این تلسکوپ را خنک نگه می‌دارد و از آنها در مقابل خورشید، زمین و ماه محافظت می‌کند. این حفاظت به وب اجازه می‌دهد تا اندازه گیری‌های خود را که به یک تلسکوپ سرد  نیاز دارد بدون مشکل انجام دهد.

اسمیت ادامه داد: "با این حال، همانطور که وب به اهداف مختلف در اطراف آسمان اشاره می‌کند، زاویه خورشید بر روی سایبان تغییر می‌کند، که مشخصات حرارتی رصدخانه را تغییر می‌دهد.  این تغییرات دما می‌تواند بر کیفیت نوری و سایر پارامتر‌های وب تأثیر بگذارد.

اسمیت افزود: در این مدت، تیم وب پایداری حرارتی، عملکرد اشاره‌ای و رانش نوری جبهه موج را اندازه‌گیری خواهد کرد. این تیم علاوه بر اندازه گیری عملکرد رصدخانه، مدل سازی حرارتی مورد استفاده برای پیش بینی رفتار رصدخانه را نیز بررسی خواهد کرد. در حالی که وب در موقعیتی قرار دارد که از نور خورشید محافظت می‌شود، به یک نمای حلقوی از آسمان، به نام "میدان توجه" دسترسی خواهد داشت.

جیمز وب

جیمز وب با کمک ابزارهایی همچون NIRCam و FGS/NIRISS داده‌های پایداری  را جمع آوری خواهد کرد. ابزار مادون قرمزی که برای مشاهده جهان اولیه طراحی شده، MIRI، جهان را در حالت گرم و سرد نیز رصد خواهد کرد. 

اسمیت گفت: "وقتی داده‌های آزمایش‌های پایداری حرارتی جمع‌آوری می‌شوند، به تیم رصدخانه اجازه می‌دهد تا نحوه رفتار حرارتی را بهتر درک کند. تغییرات دما بسیار نامحسوس خواهد بود، اما تلسکوپ فضایی جیمز وب یک قطعه تجهیزات بسیار حساس است. به این معنی که تغییرات محیطی ظریف می‌تواند عملکرد آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد."


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.