رئیس بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز گفت: همزمان با دهه بسیج سازندگی اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه جهادی در این استان پیش بینی شده است.

آقای طیران گفت: در این میان گروه‌های جهادی استان البرز از گروه‌های فعال در کشور بوده که ضمن این که در درون استان خدمات گسترده‌ای دارند، در مناطق محروم برون از استان نیز به عنوان سفیران البرز فعالیت می‌کنند.

او می گوید: تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی به صورت سازمان یافته در سطح محلات و اقشار البرز شکل یافته که بخش عمده‌ای از آنان گروه‌های جهادی محله محور با محوریت مساجد و پایگاه‌های بسیج هستند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز گفت: گروه‌های جهادی تخصصی هم فعالیت‌های متنوعی در حوزه‌های خود همچون بسیج جامعه کشاورزی، مهندسین عمران، مهندسین صنعت و معدن، جامعه کارگری، فرهنگیان، دانش آموزی، دانشجویی و جامعه پزشکی دارند.

به گفته طیران این برنامه‌ها در سه حوزه کمک‌های مومنانه، اشتغال و آموزش‌های حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی تعریف شده.

او گفت: بهسازی خانه محروم، ترمیم راه روستایی، پاکسازی محیط زیست و لایروبی جوی‌های کشاورزی، کمک‌های مومنانه میز خدمت، مشاوره‌های حقوقی، اردو‌های بهداشت و سلامت در مناطق محروم و حاشیه ای، پروژه‌های آبرسانی و احداث قنات و طبخ غذای ویژه ایتام از جمله این برنامه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.