یک مطالعه موش‌های شهر را از مسئولیت همه گیری یک بیماری همه‌گیر در آینده مبرا کرده است.

مطالعات اخیر موش‌ها را از مسئولیت شیوع یک بیماری همه‌گیر در آینده تیرئه کرده‌اند، زیرا نتیجه‌گیری‌ها با ایده‌ای که حداقل از دوران طاعون که موش‌ها بیماری‌ها را منتشر می‌کردند، در تضاد است و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که احتمال اینکه جوندگان و سایر حیوانات شهری عامل اپیدمی یا بیماری‌های فراگیر مسری باشند بسیار کمتر از چیزی است که تصور می‌شود.

هنگامی که محققان دانشگاه جورج تاون در واشنگتن داده‌های حدود سه هزار پستاندار را مورد مطالعه قرار دادند، انتظار داشتند که کشف کنند آن‌هایی که در محیط‌های شهری زندگی می‌کنند مقدار بیشتری از ویروس‌ها را ذخیره می‌کنند که می‌توانند به انسان منتقل شوند.

هنگامی که محققان این سوگیری بزرگ را تصحیح کردند، محققان با شگفتی متوجه شدند که خطر ایجاد یک بیماری جدید در موش‌ها بیشتر از حیوانات دیگر نیست.

گریگ آلبری، سرپرست این مطالعه می‌گوید: نزدیک شدن به بسیاری از حیوانات شهری هنوز ایده خوبی نیست. احتمال اینکه این حیوانات شهری منشا بیماری بعدی (بیماری X) شوند بسیار اندک است، اما آن‌ها اغلب منبع بیماری‌های مهم و شناخته شده مانند لپتوسپیروز، یک بیماری باکتریایی که معمولا توسط موش‌ها منتقل می‌شوند، هستند.

او افزود: «ما آنقدر در مورد انگل‌های این حیوانات که در شهر‌ها زندگی می‌کنند می‌دانیم که با توجه به اینکه مطالعات از مدت‌ها قبل آغاز شده است، اطلاعاتی که در مورد آن‌ها نداریم نسبتاً کم است. او معتقد بود که "حیات وحش روستایی می‌تواند تهدید بزرگ بعدی باشد، با توجه به اینکه دانش بسیار کمتری در مورد آن وجود دارد. ".

اما جاناتان ریچاردسون، استاد بوم شناسی شهری در دانشگاه ریچموند، به خبرگزاری فرانسه گفته است که انسان به طور منظم با موش‌ها در تماس است و بنابراین درست است که از این حیوانات به عنوان "اسفنج‌های پر از بیماری" توصیف کنیم.

آلبری و کالین کارلسون یکی از نویسندگان مطالعه هفته گذشته تحقیقی را منتشر کردند که نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های همه‌گیر جدید را افزایش دهد.

آن‌ها دریافتند که مهاجرت حیواناتی مانند خفاش‌ها به مناطق خنک‌تر منجر به مخلوط شدن آن‌ها با گونه‌های دیگر می‌شود و متعاقباً فرصت‌های جدیدی برای بیماری‌هایی فراهم می‌کند که ممکن است بعداً انسان را مبتلا کند.

تحقیقات او در مورد گرمایش جهانی همچنین نشان داده است که اکنون فرصت‌های جدیدی برای انتقال ویروس از یک حیوان به حیوان دیگر در نزدیکی مناطق مسکونی وجود دارد.

منبع: وبسایت الرؤیة

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خفاشا دست موشا رو از پشت بستن
آخرین اخبار