مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه:

استاد بهره‌مند، نمادی از امید و انگیزه است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، در افتتاحیه نمایشگاه آثار هنر‌های دستی و دیجیتال استاد فرزاد بهره‌مند، این هنرمند را تکریم کرد.

فرزاد بهره‌مند هنرمند نام آشنای کرمانشاهی، متولد سال ۱۳۴۵ از کرمانشاه است که موفق شد در سال ۱۳۷۶ مدرک کارشناسی ارشد نقاشی را از دانشگاه تهران کسب نماید. وی که به اذعان دوستان و اساتیدش از هنرمندان چیره دست و مستعد بوده، سال‌ها مشغول تدریس این هنر و خلق آثاری ارزشمند بود که ناگاه در اثر بیماری ناشناخته توان جسمی خود را از دست داده و زمین گیر می‌شود تا این بار و پس از سال‌ها تلاش و ممارست در قامت یک هنرمند معلول، خلق اثر کند.

نمایشگاه آثار این هنرمند ارزنده در نگارخانه بلوط با حضور علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ربانی نژاد معاونت هنری و سینمایی، هنرمندان و فرهیختگان استان افتتاح گردید.

صفدری گفت: حاضرین هم به استاد بهره‌مند و هم به مقام هنر احترام گذاشته‌اند که این قابل تحسین است. نفس این حضور علاوه بر قدر دانی از این هنرمند، فضای فرهنگی شهر را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آقای بهره‌مند سوای از اینکه یک هنرمند هستند و امروز شما با آثار ایشان هم به لحاظ شکلی و هم محتوایی آشنا می‌شوید؛ نمادی از امید و انگیزه هستند که بیش از یک دهه با این بیماری سخت دست و پنجه نرم کرده اند، اما از هنر دست نکشیده اند. خیلی از ما‌ها با وجود سلامت جسمی، متاسفانه هنری نداریم، اما ایشان هم هنر را معنی کردند و هم امید را.

به گفته صفدری، هنر یک زبان است، نافذ‌ترین نوع بیان، بیانی است که از دریچه هنر باشد. هنرمند به این واسطه در دل مردم هم نفوذ دارد و هم مقبولیت. بخشی از چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی همین تجمع است که به احترام هنر برپا شده است. سینه ستبر به نوعی همین استاد بهره مند‌ها هستند که با وجود مشکلات، سختی‌ها و بیماری‌ها مسیر هنر را ادامه داده اند.

نمایشگاه آثار هنر‌های دستی و دیجیتال استاد فرزاد بهره‌مند از تاریخ ۱۶ اردیبهشت به مدت یک هفته در محل نگارخانه بلوط واقع در پارک نوبهار کرمانشاه برپا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.