زنگ "سپاس معلم" به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در مدارس کرمانشاه نواخته شد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه ۲۶ هزار معلم متولی امر تعلیم و تربیت ۳۶۰ هزار دانش آموز در ۴۱۰۰ مدرسه استان هستند.

محمدی با بیان اینکه همه روز‌های سال باید مقام معلم را ارج نهاد، گفت : نامگذاری یک هفته به نام هفته معلم فرصتی برای بیان تلاش‌های معلمان در امر تعلیم و تربیت است، وگرنه همه ایام سال باید مقام معلم را پاس بداریم.

معلم‌ها علاوه بر اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند، در دوران بعد از پیروزی انقلاب هم در عرصه جنگ تحمیلی حضور پررنگی داشتند و در کنار ترغیب دانش‌آموزان به حضور در جبهه، خودشان هم در جبهه‌ها حاضر شدند و مهمتر اینکه حتی در دوران دفاع مقدس هم فرآیند تعلیم و تربیت را تعطیل نکرده و کلاس‌های درس را در سنگر‌ها برپا کردند.

در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز و چهار هزار معلم شهید تقدیم اسلام و انقلاب شد.

در حالی که انتظار می‌رفت فرآیند تعلیم و تربیت در دوران شیوع همه‌گیری کرونا تعطیل شود، معلم‌ها در این عرصه هم حضور فعال داشته و با حضور در فضای مجازی و حتی خرید گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان با هزینه شخصی، اجازه ندادند کلاس‌های درس تعطیل شود.

گویی روح تازه‌ای در کالبد شهر دمیده شده و خوشبختانه هم اکنون به حضور ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در مدارس رسیده‌ایم.

مسئولین تمام توان خود را برای حل مشکلات معیشتی معلم‌ها بکار خواهند گرفت تا معلم‌ها فارغ از دغدغه‌های معیشتی تنها به فکر امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

سلمان محمدی گفت: تمام سعی حوزه مدیریت آموزش و پرورش استان بر این مهم قرار گرفته که معلمان خودم استان بی دغدغه بیشترین زمان خود را صرف تعلیم و تربیت کنند.

به گفته محمدی: من به نمایندگی از مدیران حوزه آموزش و پرورش کشور از فعالیت ۲۶ هزار معلم که در امر خطیر آموزش ۳۶۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی در قالب ۱۵ هزار کلاس درس پیشگام هست تقدیر و تشکر می‌کنم.

محمدی گفت: در مسیر حل مسایل جامعه فداکار معلمان استان بنا بر سخن صرف و شعار نداریم و از همین جا قول می‌دهم که تمام تلاش خود را برای حل مشکلات جامعه معلمان استان بکار خواهیم بست و با افتخار خدمتگزار این بزرگواران خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.