رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت پایانی را برای جنگ کشورش متصور نیست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی اعلام کرد: ما پایانی را برای این جنگ نمی‌بینیم؛ اما تلاش کردیم تا راه حل‌هایی دیپلماتیک را از طریق مذاکرات ایجاد کنیم.

او در ادامه مدعی شد: روسیه بر این باور است می‌توان از مجازات فرار کند و تلاش دارد تا در پرونده صدور گاز به اروپا باج خواهی کند. جهان به سبب جنگی که سبب موج تورم در بسیاری از کشور‌ها می‌شود، با کمبود مواد غذایی روبروست.

زلنسکی همچنین گفت: ما امیدواریم تحریم‌ها علیه روسیه تشدید شود و بانک‌های این کشور تحریم شده و کمک‌های بیشتری به اوکراین ارائه شود.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت: من این پرسش را دارم که آن‌هایی که مرتکب جنایات جنگی می‌شوند، چه تحریم‌هایی علیه آن‌ها اعمال می‌شود؟

او در ادامه مدعی شد: تهدید روسیه به استفاده از [سلاح]هسته‌ای یک باج خواهی غیرقابل قبول است. پاسخ قوی ما به تهاجم روسیه کم نظظیر و سبب مباهات است.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه مدعی شد: ماریوپل نقطه پیچیده در جنگ با روسیه و نمونه‌ای از محاصره و شکنجه با گرسنگی است. محاصره و شکنجه با گرسنگی در ماریوپل معامله‌ای غیر انسانی از جانب روسیه است.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت: دنیا باید بین ما و روس‌ها دیوار باشد نه بین ما و اروپا. هدف ما از مذاکرات توقف خونریزی ها، بازگرداندن سرزمین هایمان و بازگشت امور به اوضاع سابق است.

زلنسکی گفت: روسیه باید متوجه شود در صورتی که جنگ متوقف نشود و امور به آنچه که بر آن بوده، باز نگردد، تمامی روابط بین ما نابود خواهد شد.

او گفت: پیروزی ما، بازگشت امور به وضع سابق و بازگشت پناهندگان به وطن خواهد بود. کشور‌های اروپایی باید در تعامل سخت با روسیه یکپارچه باشند؛ وگرنه تهدید به دروازه‌های آن‌ها خواهد رسید.

زلنسکی در ادامه مدعی شد: از صداعظم آلمان دعوت می‌شود تا به اوکراین سفر کند. برخی از سران جهان فاقد هوش و ذکاوت هستند و می‌پندارند از خطر روسیه دور هستند. ما از کشورمان دفاع می‌کنیم و در رساندن صدای مان به جهان کوشا هستیم.

زلنسکی مدعی شد: پوتین برای تمامی جهان خطر به شمار می‌رود. من از تمامی ملت‌های جهان می‌خواهم تا در خیابان‌ها تظاهرات کرده تا همگان بدانند پیروزی با ماست و نه پوتین.

بیش از هفتاد روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین با هدف دور کردن تهدیدات از منطقه دونباس و مرزهای روسیه می‌گذرد و نشریه نیویورک تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد آمریکا با ارائه داده‌های اطلاعاتی به اوکراین برای کشتن ژنرال‌های روسیه که در جنگ اوکراین جان باخته‌اند، کمک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از کسانی کمک میخای که خودشون بارها مرتکب جنایت جنگی و اقتصادی و فرهنگی رسانه ای شدن و می‌شوند...البته اگر خودت هم با اونها همراهی نکرده باشی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
پایان جنگ با نابودی امثال تو شکل خواهد گرفت
آخرین اخبار