رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: جامعه آزمایشگاهی با راه اندازی تست پی سی آر نقش مهمی در مقابله با کرونا داشتند.

علیرضا صداقت در مراسم گرامیداشت روز علوم آزمایشگاهی گفت: در ابتدای بیماری کرونا ترس زیادی از برخورد با نمونه‌های آزمایشگاهی این بیماری وجود داشت، اما جامعه علوم آزمایشگاهی در مقابله با این بیماری خوش درخشید.

او گفت: جامعه آزمایشگاهی نگرانی‌های بسیاری دارد خصوصا گرانی ارز که به دنبال آن گرانی کیت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی را به همراه دارد دغدغه زیادی برای این قشر ایجاد کرده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در روز‌های اخیر موضوع تعرفه‌های آزمایشگاهی نیز بسیار بحث برانگیز بوده است و این تعرفه گذاری توجیه منطقی ندارد، با وجود این مسائل به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی از تمام راه‌های قانونی برای اعاده حقوقی جامعه آزمایشگاهی استفاده می‌کنم.

علوم آزمایشگاهی پل ارتباطی بین علم و تشخیص پزشکی است

مجید سزاوار رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی استان گفت: سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۲۲ علوم آزمایشگاهی را به عنوان پل ارتباطی بین علم و تشخیص پزشکی دانسته است.

او گفت: امروزه نقش آزمایش‌های طبی در تمام مراحل از جمله پیشگیری، تشخیص و درمان کاملا محرز است.

جامعه آزمایشگاهی بازوی اجرایی مهم در تشخیص بیماری‌ها هستند

شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رسالت جامعه آزمایشگاهی در دوران کرونا بسیار پررنگ بود و برگزاری مراسم نیز بهانه‌ای برای قدردانی از جامعه آزمایشگاهی شد.

او گفت: دانشگاه علوم پزشکی تأکید بسیاری بر حمایت از جامعه آزمایشگاهی دارد، زیرا بازوی اجرایی مهمی در تشخیص بیماری‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.