ناسا صدای موجود در سیاه چاله‌ها را به اشتراک گذاشت+ فیلم

رصدخانه پرتو ایکس چاندرا متعلق به ناسا توانست با استفاده از برخی فناوری‌ها صدا‌های درون یک سیاه چاله را منتشر کند.

سیاهچاله‌ها هر چیزی را که به آن‌ها نزدیک می‌شود از جمله ماده، نور و صدا را جذب می‌کنند. به تازگی به لطف دو سونیکاسیون جدید رصدخانه پرتو ایکس چاندرا ناسا، می‌توان صدای سیاهچاله را شنید. سونفیکیشن به همراه اشعه ایکس داده‌ها را از اجرام نجومی گرفته و آن‌ها را به صدا تبدیل می‌کنند تا راهی جدید برای تجربه شگفتی‌های فضا ایجاد شود.

به گزارش slashgear، صدای دو سیاهچاله ضبط شده است، اولین سیاهچاله در مرکز کهکشان «مسیه ۸۷» قرار دارد و به لطف تلسکوپ افق رویداد تصویربرداری شده است. دیگری در مرکز خوشه کهکشان پرسئوس قرار دارد و به این دلیل معروف است که امواج فشاری را از طریق گاز اطراف خود می‌فرستد؛ این امواج می‌توانند به صدایی بسیار کم در ۵۷ اکتاو زیر درجه سانتیگراد ​​تبدیل شود.

محققان ناسا صداهای جمع آوری شده را میزان قابل توجهی افزایش دادند تا برای انسان قابل شنیدن باشد. آن‌ها از داده‌های اشعه ایکس برای گسیل‌های اطراف سیاه‌چاله استفاده کردند تا امواج به صدا تبدیل شوند. این پرتو‌های ایکس در اصل توسط رصدخانه پرتو ایکس چاندرا به عنوان بخشی از تحقیقاتش در مورد پرسئوس و نحوه برهم‌کنش سیاهچاله با گسیل‌های اطراف آن ساخته شده بود.

سیاه چاله‌ فضایی

سیاهچاله معروف مسیه ۸۷

برای صوت سازی سیاهچاله در قلب مسیه ۸۷، تیم چاندرا از داده‌های پروژه معروف تلسکوپ افق رویداد زیاد استفاده نکردند و در عوض، آن‌ها از داده‌های تلسکوپ‌های دیگر مانند چاندرا، تلسکوپ فضایی هابل و آرایه میلی متری بزرگ آتاکاما در شیلی استفاده بیش‌تری کردند تا بتوانند سیاهچاله را در مقیاس وسیع تری مشاهده کردند. ترکیب این داده‌ها سیاهچاله را در طول موج اشعه ایکس، نور مرئی و امواج رادیویی نشان می‌دهد و این طول موج‌های مختلف به ترتیب به کمترین، متوسط ​​و بالاترین تن صدا تبدیل شده اند.

هر سه طول موج در تصویر همراه با سونفیکیشن نشان داده شده است. درخشان‌ترین بخش بصری، که بلندترین بخش سونفیکیشن است، خود سیاه‌چاله است که فواره‌ای از مواد پرانرژی از آن خارج می‌شود. این بخش ها زمانی ایجاد می‌شوند که موادی مانند غبار یا گاز به داخل سیاهچاله می‌افتد و مقداری از مواد با سرعت زیاد به بیرون پرتاب می‌شوند. دانشمندان چاندرا مانند کیمبرلی آرکاند، دانشمند اصلی بخش تجسم، می‌گویند که آن‌ها سونفیکیشن‌ها را ایجاد کرده‌اندو با به تصویر کشیدن داده‌های علمی، به افراد نابینا یا کم‌بینا نیز کمک کنند تا به این ترتیب آن‌ها نیز بتوانند از شگفتی‌های فضا لذت ببرند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عالی س ایکاش صداهای که میشه بگیرن. فقط برام سواره. مارین صوتها عادت نداریم بطور عجیبی رو قلبم اثر می‌ذاره. ترس. خوف. وهم. حرف میزنه ببین این منم. سیاهچاله. جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۲:۲۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
C یعنی نت دو قابل شنیدن شما به سانتیگراد ترجمه کردید
بنویسید ۵۷ اکتاو بالاتر آوردن ارتعاشات رو تا به نت دو موسیقی که قابل شنیدنه برسه
مرسی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهروز
۱۵:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
این هم میتواند مانند ادعا و فیلم های پا گذاشتن انسان بر روی ماه دروغ باشد.
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۴:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سیاهچاله ها حتی صدا رو هم میبَلعَند، چطور صداشو ضبط کردن، و حتی اگر فرض رو بر این بگیریم که این کار رو شدنی کرده باشن به قول خودشون، من و عده ای از انسانهای شبیه به من که دارن بیدار میشن یا شدن گفته های ناسا رو باور نمیکنیم چون ناسا کلا کارش گمراه کردن انسانها و یا سانسور واقعیتهای زمین و جهان از ما انسانهاست!
اگر واقعیتهایی ک ناسا از ما پنهان کرده رو آشکار کنه همه ما مدتهای طولانی تو شوک میمونیم و هنگ میکنیم و اصلا باورش برامون سخت میشه
بیدار شید لطفا، بیداری جهانی داره رخ میده و فهم این که چه اتفاقاتی داره رخ میده در جهان و اطرافمون تا حدودی سخت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیشتر شبیه به صدای عبادت سیاره ها یا حرف زدن اجنه یا فرشتگان هستش یا صدای موجودات فضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب صدای رعب انگیزی دارن
United States of America
محمد ج
۰۸:۴۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نور از سیاهچاله ها نمی‌تواند فرار کند، چه چیزی را تبدیل به صدا کرده‌اند. چون که قطعا در خلا صدایی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
آدم از صداهای که می‌شنوه احساس ترس وخوف می‌کنه اگه ما صداهاشون می‌شنیدیم بگمانم آدما دیوانه میشدن. صدا وجود دارد ولی انسان قادر به دریافت. هر فرکانسی نیس. ولی بارها باین صداهای نجومی تنظیم شده کوش میدم چه بار حس عجیبی داره. انگار حرف میزنن. انکار ب خبر ناشناخته که وقوعش در آینده ای که ما قادر نیستیم بفهمیم میده
آخرین اخبار