شهردار طاقانک گفت: آیین نکوداشت روز طاقانک، با اجرای ۱۰ عنوان برنامه متنوع با همت شهرداری و شورای اسلامی این شهر در سالن ورزشی شهدا، برگزار شد.

آقای امیری گفت: وجود اماکن مذهبی مانند امامزادگان دو معصوم (ع) و بقعه امامزاده شیخ زین الدین به عنوان گنجینه‌های معنوی این شهر به شمار می‌رود.

آیین سنتی خیمه سوزان شهر طاقانک به عنوان نخستین اثر ملی معنوی چهارمحال و بختیاری در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شد.

بر همین اساس، بنای حمام قدیمی شهر که به عنوان جاذبه تاریخی طاقانک و تعزیه حضرت قاسم (ع) از دیگر آثاری است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.


بیشتر بخوانید


همچنین قشر جوان این شهر سرشار از نبوغ، استعداد وافر و از ظرفیت‌های لازم برای رشد و بالندگی برخوردار هستند به گونه‌ای که افراد کارآمد و متخصص پرورش یافته طاقانک، هم اکنون درحوزه‌های گوناگون و در سطوح مختلف در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم و جامعه هستند.

فقدان صنایع و کارخانه‌ها به منظور ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از بیکاری از جمله دغدغه اصلی قشر جوان این شهر محسوب می‌شود که آنان را با چالش‌های عدیده‌ای مواجه نموده است؛ بر همین اساس مرتفع شدن کاستی ها، نگاه عدالت محور مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

تعریض و ترمیم محور پرترافیک و حادثه خیز شهرکرد به طاقانک که به سهولت منجر به مرگ می‌شود، همچنین ساماندهی و آسفالت محوطه نامناسب آرامستان از دیگر معضلات ملموس شهر طاقانک به شمار می‌رود که پیگیری این مطالبات امری ضروری به نظر می‌رسد.

پیگیری و تکمیل چهار بانده شدن محور شهر کیان به طاقانک، افتتاح جایگاه عرضه سوخت، پیگیری و اجرای طرح مجتمع تفریحی و گردشگری از جمله برنامه‌هایی هستند که در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر طاقانک قرار دارد.

پاسداشت هویت و فرهنگ این شهر، شناسایی نخبگان، مشاهیر، مفاخر، فرهیختگان و تقدیر از آنان، ایجاد انگیزه در قشر نوجوان و جوان به منظور رشد و تعالی، ترویج شادی و نشاط و همچنین نمایش سنت‌های غنی، آداب و رسوم مردم این شهر از محور‌های برگزاری این همایش محسوب می‌شود.

در پایان مراسم بزرگداشت روز طاقانک، از ۶۰ فعال حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی، ادبی و همچنین خانواده شهدا تجلیل شد.

شهر طاقانک در بخش مرکزی شهرستان شهرکرد قرار دارد و جاده خوزستان به عنوان یک محور ترانزیتی، در شرق این شهر واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار