نظرسنجی های جدید در ژاپن حاکی از درخواست مردم برای کاهش پایگاه های آمریکا در خاک این کشور است.

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد دست کم ۵۱ درصد از مردم ژاپن معتقدند پایگاه‌های آمریکا در جزیره اوکیناوا باید به طرز قابل توجهی کاهش یابد و از این میان ۶ درصد معتقدند این پایگاه‌ها باید به طور کامل برچیده شوند.

این نظرسنجی که کیودو نیوز آن را اجرا کرد همچنین نشان داد ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند بار تحمیل شده بر دوش این جزیره ژاپن در میزبانی از نیرو‌های آمریکایی در مقایسه با دیگر مناطق این کشور منصفانه نیست.

این پیمایش نشان داد ۵۸ درصد از افراد در ژاپن حامی انتقال برخی از تاسیسات آمریکا به بیرون از اوکیناوا هستند در حالی که ۶۹ درصد مخالف انتقال آن‌ها به نقاط سکونت خویش می‌باشند. ساکنان اوکیناوا از مدت‌ها پیش به حضور نظامی سنگین آمریکا در این جزیره معترض بوده اند.

این جزیره در حالی که کمتر از یک درصد از سرزمین ژاپن را تشکیل می‌دهد محل استقرار ۷۴ درصد از تاسیسات نظامی و بیش از ۵۰ درصد از نیرو‌های نظامی آمریکا در این کشور است.

برچسب ها: آمریکا ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
استعمار چهره اش عوض شده، با وجود ۶۰۲ پایگاه نظامی ریمی آمریکایی در ژاپن گویای این چهره زشت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۲:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ژاپنیا با ما ایرانیا فرق می کنن ما ایرانیا مخالفتمون آشکار و راحت بروز میدیم ولی ژاپنیا در ظاهر دوست هستن اما پشت سر مخالفت می کنن.... اگر فرهنگ و تاریخ این کشور مطالعه کنید به این تفاوت پی می برید در واقع بی غیرت نیستن و کشورشون دوست دارن اتفاقا نژاد پرست هستن و تعصب خاصی روی مملکتشون دارن اونا تمرکزشون روی جنگ فرهنگی گذاشتن نه جنگ با سلاح در کاخ سفید آمریکا از گوشی های تلفن ساخت ژاپن داره استفاده میشه بیشتر جوانان آمریکایی خواهان یادگیری ورزش کاراته هستن و تعداد رستوران های ژاپنی و عرضه غذای سوشی با مک دونالد در سراسر دنیا برابری می کنه... ژاپنیا در عرض یکسال هزاران ساختمان می سازن اما الان هشتاد سال به آمریکاییها قول دادن برای ساخت پایگاه در یکی از جزایر ولی این کار نکردن تا الان اینا نشانه مخالفت هست دیگه مثل ما ایرانیا اهل شعار دادن نیستن و در عمل کار انجام میدن در ضمن ژاپن یک ارتش تازه نفس داره که ظاهرا برای جنگیدن و نیروی نظامی حساب نمیشن ولی آمادگی بالایی دارن در زلزله ها و حوادث طبیعی استفاده میشه ازشون و آمریکا یک ارتش پیر و خسته داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
از این میان ۶ درصد معتقدند این پایگاه‌ها باید به طور کامل برچیده شوند.
94 درصد!!!
این بهش میگن یه نفوذ بی نقص در ذهن یه ملت
کاری که امریکایی ها بعد جنگ جهانی دوم با اینکه اشغالگر بودن و حتی بمباران هسته ای کردن و داستان های تجاوز و ... امروز 94 درصد خواهان دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ژاپن کشوری بی هویت و بی اقتدار است ومردم آن هیچ بویی از غیرت نبرده اند و وقتی که سیلی کوبنده ای از آمریکا بخورند آن وقت است که می توانند دوست و دشمن را تشخیص دهند. البته پدران این مردم قبلا هم از امریکا با بمب هسته ای سیلی خورده بودند ولی آنان دیگر خیلی بی غیرت تر بوده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ژاپن = مستعمره آمریکا
آخرین اخبار