مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر تقویت باورهای بهداشتی در هفته سلامت گفت:در دوران کرونا توجه به مقوله بهداشت افزایش پیدا کرد.

آیت الله اعرافی امروز در آستانه هفته سلامت در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در میان مشاغل مختلف شغل پزشکی و طبابت جایگاه رفیعی دارد، گفت: طبابت فراتر از یک شغل و در حقیقت ماموریت و رسالت بزرگ در راستای احیای نفوس و ارتقای سلامت جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به شعار هفته سلامت امسال که با نام سلامت ما سلامت سیاره ما نامگذاری شده است، موضوع محیط زیست و مسائلی از قبیل آلایندگی ها، ریزگردها، مسائل زیست محیطی، کمبود آب و پسماند‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیاری از مسائل حوزه سلامت به صورت بین بخشی با دستگاه‌های مختلف مرتبط است و متولیانی هم دارد، اما دانشگاه علوم پزشکی و نظام سلامت به عنوان موتور پیشران این بخش نقش مهم به اثرگذاری دارند.

آیت الله اعرافی تقویت فرهنگ بهداشت و پیشگیری را در جهت بهبود وضعیت سلامت جامعه ضروری دانست و گفت: در دوران کرونا توجه به مقوله بهداشت افزایش پیدا کرد که باید با استفاده از فرصت هفته سلامت باور‌های بهداشتی در بین آحاد جامعه تقویت شود.

او برنامه‌ریزی در حوزه تحقیق و پژوهش و فناوری‌های پیشرفته، سند جامع سلامت، احیای شورای سلامت استان، توجه به مقوله جوانی جمعیت و ارتقای سلامت معنوی را از دیگر مقوله‌های مهم حوزه سلامت استان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.