وزیر میراث فرهنگی گفت: کاروانسرای میان کتل در کازرون باید مرمت شود، اما یکسری مشکلات حقوقی دارد و سازمان محیط زیست به دلایلی معتقد است که مالکیت این کاروانسرا متعلق به آن هاست.

ضرغامی در بازدید از کاروانسرای میان کتل در کازرون گفت: این کاروانسرا که در ارتفاع قرار دارد و جاده مناسبی ندارد.

کاروانسرای میان کتل در شهرستان کازرون بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این کاروانسرا یک شاهکار معماری است که باید بازسازی و مرمت شود چرا که این حق مردم است که چنین شاهکاری را مشاهده کنند.

او می‌گوید: ما قانونی داریم که بر اساس آن با علاقه مندانی که در این حوزه مهارت و سابقه دارند وارد مذاکره شده و با آن‌ها قرارداد بسته می‌شود و محل را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و افراد این مکان‌های تاریخی را مرمت می‌کنند.

ضرغامی گفت: درخصوص این کاروانسرا یکسری مشکلات حقوقی بوجود آمده و سازمان محیط زیست به دلایلی معتقد است که مالکیت این کاروانسرا متعلق به آن هاست.

او گفت: در همین مکان با سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که فردی علاقه‌مند برای فعالیت‌های عمرانی و توسعه در عین حفظ محیط زیست هستند صحبت کردم و این مکان مالکیتش با هر کسی که باشد در حال حاضر ویرانه‌ای است که روز به روز هم در حال ویرانه‌تر شدن و تخریب است و چه بهتر که زودتر درخصوص احیای این مکان اقدام کنیم تا مردم از آن بهره ببرند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نگاه کلی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به کاروانسرای میان کتل مثبت بود و قرار شد دراین خصوص یک بررسی صورت گیرد.

او گفت: اگر مشکلات حقوقی این مکان برطرف شود مرمت آن به سرعت آغاز می‌شود و ظرفیت جدیدی به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و بویژه شهرستان کازرون می‌تواند اضافه شود.

ضرغامی اظهار امیدواری کرد این مشکل ظرف چند روز آینده برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ثبت نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیشبم اخبار استان نشون داد محوط اش پر از درخت بلوت درخت های دیگه بود که اگه بخوان هزینه کنن خیلی خرج داره حرف از میلیارد بعدام میگفتن که ایشالله میخوایم کاروان سرا درست کنیم این بنای تاریخی ۳۰۰ سال قدنت داره پول بناهارو خرح دختر پسر های دبم بخت کنید خدا راضی تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایااااااااااا این مشکل حقوقی برطرف بشود الهی آمین
آخرین اخبار