معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲ واحد مسکن بازسازی شده از زلزله کوهرنگ به بهره‌برداری رسید.

مهدی مرادی گفت:  واحد‌های مسکونی در زلزله کوهرنگ نیاز به بازسازی کامل داشتند که عملیات آواربرداری انجام و ساخت و ساز آن‌ها انجام شد؛ ساخت ۴۰ واحد مسکونی دیگر نیز به مرحله سقف رسیده است و عملیات بازسازی واحد‌های زلزله زده ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

پیش‌بینی می‌شود بازسازی واحد ها، تا پایان تیر تکمیل شود.

پس از وقوع زلزله کوهرنگ در مهرماه پارسال بر اساس مصوبه دولت مقرر شد تا ۴۹۶ واحد شهری و روستایی به طور کامل بازسازی شود، سه هزار و ۱۲۲ واحد نیز تعمیر و بهسازی شود و سه هزار و ۲۰۱ واحد نیز مشمول برخورداری از تسهیلات معیشتی شود.

با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوا بازسازی مناطق زلزله‌زده در بخش بازفت از ۲ بخش مرکزی و صمصامی پیشرفت بیشتری دارد و تعدادی از خانوار‌ها در واحد‌های تکمیل شده ساکن شده‌اند.

بر اساس مصوبه هیات دولت مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای شهرستان کوهرنگ ۳۹۴ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۳۶ میلیارد کمک بلاعوض بوده که تاکنون ۷۵ درصد آن تخصیص یافته و ۲۵۸ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی بوده است که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است.

به گفته مرادی، چالش فراروی بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ، سخت‌گذر بودن برخی روستا‌ها و نبود جاده دسترسی است که این موضوع سبب شده تا حمل مصالح به برخی از روستا‌ها با دشواری انجام گیرد و روند بازسازی کُند شود.

چنانچه مردم خودشان بخواهند واحد مسکونی را احداث کنند و از طریق بخش خصوصی مصالح را حمل کنند بنیاد مسکن مصالح موردنیاز را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح ۱۲ مهرماه پارسال، مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند. این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در چهارمحال و بختیاری از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۲:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با جانمایی درست روستاها و ساخت و ساز خوب و قویی ،برای همیشه با خطر خداحافظی کنیم.
آخرین اخبار