رسانه‌های کویتی اعلام کردند پس از تنش پیش آمده میان عراق و کویت این کشور برای مواجهه با خطرات احتمالی به گارد ساحلی خود آماده باش داد.

یک مقام امنیتی کویت فاش کرد دستورات مستقیمی از سوی مقامات ارشد وزارت کشور  برای بالا بردن سطح آمادگی گارد ساحلی به حداکثر درجه صادر شده است.

روزنامه محلی «القبس» به نقل از یک مقام امنیتی وزارت کشور کویت که نامش فاش نشده است، نوشت: «دستورات صریح و مستقیم مقامات ارشد وزارت کشور مبنی بر این است که باید پرسنل گارد ساحلی برای هر شرایط اضطراری آمادگی کامل داشته باشند و سطح آمادگی را به حداکثر درجه بالا ببرند.  

او ادعا کرد  این اقدام با هدف برخورد سریع و قاطع با افرادی که اقدام به نقض قوانین و دستکاری در امنیت و ثبات کشور و امنیت شهروندان می‌کنند است.

این مقام کویتی همچنین اظهارات اخیر علا الحیدری نماینده مجلس عراق که در آن مدعی شده بود نیرو‌های گارد ساحلی کویت به ماهیگیران عراقی در منطقه الفاو حمله کرده و آن‌ها را شکنجه و آزار و اذیت کرده و باعث کشته شدن یکی از آن‌ها شده است، ادعایی بیش نیست.

او تاکید کرد نیرو‌های گارد ساحلی کویت آموزش دیده اند تا با دقت بالا اهداف دریایی را هدف گیری کنند و با هرگونه تلاش برای نفوذ به مرز‌های دریایی کشور یا قاچاق کالا از طریق دریا به طور مستقیم برخورد کنند.

اواخر هفته گذشته، وزارت کشور کویت صحت ویدئو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره حضور شناور‌های مسلح نیروی دریایی عراق در آب‌های سرزمینی کویت را تکذیب کرد.

این در شرایطی است که گشت‌های گارد ساحلی کویت به طور مستمر قایق‌های عراقی را به دلیل تجاوز به آب‌های سرزمینی کویت متوقف می‌کنند.

در آگوست ۱۹۹۰، عراق در دوران صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق، به کویت حمله کر.با این حال بغداد و کویت در سال ۲۰۰۳ پس از سرنگونی رژیم صدام حسین روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار