در پی افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های زندگی، بوریس جانسون درخواست برای کمک مستقیم به مردم از بودجه دولت را رد کرده و گفته باید محتاط‌تر عمل کرد.

نخست وزیر انگلیس امروز (سه شنبه) گفت که دولت نمی‌تواند به همه در گذر از بحران فعلی افزایش هزینه‌های زندگی کمک کند و دولت باید در هزینه‌های خود محتاط عمل کند تا تورم بیش از این افزایش پیدا نکند.

به گزارش رویترز، جانسون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ITV اذعان کرد که دولت انگلیس نمی‌تواند فورا حمایت کافی برای جبران هزینه‌های مردم ارائه دهد، اما گفت که در حال کار برای مقابله با قیمت‌ها در میان مدت و بلند مدت است.

به گفته او استفاده از بودجه دولت که با مالیات تامین شده در کوتاه مدت به اندازه کافی کارساز نخواهد بود. او گفت: «کار‌های بیشتری می‌توانیم انجام دهیم. اما نکته مهم این است که مطمئن شویم در میان مدت و بلندمدت با قیمت‌ها برخورد می‌کنیم».

جانسون در پاسخ به این سوال که چرا مزایای رفاهی مطابق با تورم افزایش نمی‌یابد، گفت که دولت باید نسبت به افزایش بیشتر تورم محتاط باشد؛ چرا که تورم انگلیس در ماه مارس به بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسیده است.

افزایش قیمت‌ها در انگلیس بیشتر به دلیل افزایش قیمت سوخت رخ داده که نتیجه تحریم روسیه بوده است. ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس پیش‌تر گفته بود که برای تصمیم‌گیری منتظر خواهد ماند تا ببیند قیمت انرژی در ماه‌های آینده چگونه تغییر خواهد کرد.

این در حالی است که ساعاتی پیش دولت انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک بسته حمایت نظامی به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار در اختیار دولت اوکراین قرار خواهد داد. این کمک نظامی فراتر از کمک‌های پیشینی است که لندن به کی یف برای مقابله با حملات نظامی روسیه وعده داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۰۲:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دروغ گو اگر راست می گویی پس چرا به یمن بیچاره حمله کردی؟ وقتی که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود؟
آخرین اخبار