مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۵ روستای شهرستان سراوان به منظور تأمین آب آشامیدنی پایدار، در طرح "جهاد آبرسانی" وزارت نیرو گنجانده شده است.

روابط عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی گفت: ۱۲۵ روستای شهرستان سراوان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ملی و ظرفیت مجمع خیرین وزارت نیرو آبرسانی خواهد شد.

او گفت: به منظور تکمیل مجتمع ۳۱ روستایی در قالب طرح محرومیت‌زدایی با قرارگاه نیروی زمینی سپاه، نقشه‌ها و مسیر‌ها جهت آغاز کار تحویل داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در پی  سفر وزیر نیرو به استان  مصوب شد مجتمع ۶۹ روستایی بم‌پشت نیز به طرح ملی اضافه و در قالب طرح جهاد آبرسانی اجرا شود.

او گفت:وضعیت آب روستا‌های حومه شهر سراوان و شهر محمدی  و  آب این مناطق از سه نقطه شامل، یک خط انتقال grp به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه، از طریق پوستر پمپ کوه‌مهرگان و انتهای غفورآباد و از طریق هشت حلقه چاه محدوده اطراف شهر، به میزان مجموعاً ۱۲۰ لیتر در ثانیه، تأمین می‌شود.

افزایش ظرفیت تأمین آب روستا‌های حومه و شهر محمدی

قاسمی گفت: با توجه به رشد جمعیت و مهاجرت‌پذیر بودن روستا‌های حومه و شهر محمدی نیاز به افزایش ظرفیت تأمین آب به میزان ۵۰ لیتر بر ثانیه است، که در این راستا حفر و تجهیز یک حلقه چاه در دستور کار شرکت قرار دارد.

او با اشاره به سایر اقدامات در دست اجرا گفت: تکمیل خط انتقال مجتمع ۳۱ روستایی حدفاصل شهر سراوان تا شمس‌آباد که متاسفانه چند سال پیمانکار رها کرده بود به طول چهار کیلومتر، حفر و تجهیز چاه جدید ناهوک به میزان ۲۰ لیتر در ثانیه، عقد قرارداد برای اجرای خط برق و نصب ترانس برای سه حلقه چاه هوشک، سرجنگان و سینوکان، حفر چاه و بهسازی سرچاه روستای سرجنگان، عقد قرارداد برای اجرای ۳.۳ کیلومتر خط انتقال برای روستای قادر آباد ناهوک، عقد قرارداد برای اجرای ۳ کیلومتر خط انتقال آب روستای آسکان، کف‌شکنی و لایروبی و ادامه حفاری پنج حلقه چاه آب شرب و اجرای خط انتقال به طول ۱۲۰۰ متر برای جبران کمبود آب آشامیدنی روستای جهادآباد دیگر اقدامات و برنامه‌های این شرکت است.

۸۱.۵ میلیارد تومان اعتبار از محل محرومیت‌زدایی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: اعتبار سالجاری معادل ۱۴۵ میلیارد تومان بوده که ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص به منظور اجرا و یا تکمیل ۳۷ طرح و پروژه در سطح شهرستان سراوان ابلاغ شده و از این میزان اعتبارات ۸۱.۵ میلیارد تومان از محل محرومیت‌زدایی است.

او با اشاره به تداوم خشکسالی‌ها و از بین رفتن منابع آبی، گفت: با وارد مدار شدن یک حلقه چاه و تجهیز آن شامل اجرای خط برق، نصب ترانس، پمپ و شیرآلات و اتصال به خط انتقال، ظرفیت تامین آب شرب شهر مهرستان از ۳۰ به ۴۰ لیتر بر ثانیه رسید.

قاسمی گفت: علاوه بر این تجهیز یک حلقه چاه جدید در شهر مهرستان و حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید در شهر آشار نیز در حال اجر است و به زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

او گفت: در جلسه با فرماندار شهرستان، مقرر شد در سالجاری، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت طرح‌های آبرسانی در سطح شهرستان مهرستان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار