عینک واقعیت مجازی نسل جدید Quest با قیمت ۷۹۹ دلار در سال ۲۰۲۴ به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

متا قصد دارد Project Cambria را که یک دستگاه رده بالاتر از سخت افزار Quest فعلی خود است و با نام Arcata شناخته می‌شود، در ماه سپتامبر به بازار‌های جهانی عرضه کند.

به گزارش سایت verge، اولین Project Cambria حدود ۷۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که بسیار بالاتر از هدست‌های Quest VR است. یکی از سخنگویان متا گفت که قیمت کامبریا به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود. منابع می‌گویند این هدست کیفیت تصویر با وضوح بالا دارد تا کاربران بتوانند ایمیل یا مطلب خود را را در محیط VR تایپ کنند.

با وجود قیمت و صفحه نمایش وضوح بالا، این هدست از سیستم عامل اندروید متا بهره می‌برد و مانند یک لپ تاپ ارزان قیمت، که برنامه‌های وب و حداقل مقداری Quest را اجرا می‌کند، قدرت پردازش بیشتری خواهد داشت. نرم افزاری که از قبل در دسترس است با این حال، نقطه فروش اصلی کامبریا باید توانایی آن در مدیریت عبور تمام رنگی برای واقعیت ترکیبی، باتری بزرگتر از Quest ۲ باشد که در پشت نصب شده تا پوشیدن آن راحت‌تر باشد، و حسگر‌های داخل آن که می‌توانند حرکت چشم و حالات چهره برای نگاشت به آواتار مجازی کاربر را ردیابی کنند.

هدست‌متا

براساس گزارش‌ها، نسخه‌های آینده هدست Quest با کد Stinson و Cardiff هستند و در حال حاضر تاریخ انتشار آن برای سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده است. عینک‌های هوشمند Nazare AR و Hypernova به کاربران اجازه می‌دهد آن‌ها را از طریق افکار کنترل کنند، در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد. پس از آن، نسخه سبک‌تر از عینک‌های واقعیت افزوده پیشرفته در سال ۲۰۲۶ و نسخه سوم در سال ۲۰۲۸ عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار