معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دوره آموزشی کاردانی ۱۲۸ بهورز شاغل در دانشگاه، از نیمه اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود.

عباس رضاییان زاده گفت: در راستای ارتقای مدرک تحصیلی بهورزان شاغل و بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ بهورزان شاغل دارای مدرک دیپلم، پس از قبولی در آزمون ورودی، دوره دو ساله کاردانی را به صورت غیرحضوری در مراکز آموزش بهورزی سپری کرده و مدرک تحصیلی کاردانی دریافت می‌کنند.

او گفت: شرایط بهورزان شاغل برای ورود به این دوره‌ها داشتن مدرک دیپلم کامل متوسطه، داشتن ردیف بهورزی و دست کم پنج سال سابقه خدمت اخیر به صورت مستمر در خانه بهداشت است.

رضائیان زاده گفت: آزمون ورودی این دوره در مهر سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار برگزار شد و از بین ۳۳۶ داوطلب شرکت کننده، ۱۲۸ بهورز شاغل پذیرفته شدند و دوره آموزشی آن‌ها از بیستم اردیبهشت امسال به طور همزمان در مراکز آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز می‌شود.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در نظر است که هر ساله تعدادی از بهورزان شاغل با مدرک دیپلم کامل متوسطه از طریق آزمون ورودی جذب و با شرکت در دوره کاردانی، مدرک تحصیلی کاردانی دریافت کنند.

او ضمن تاکید بر اهمیت حضور بهورزان در تیم سلامت گفت: بهورزان به دلیل وجود شرح وظایف چند پیشه، با بار مراجعه‌ای نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی، سالانه بیش از ۱۲۰میلیون خدمت ارائه می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نقش آنان را در ارتقای سلامت جامعه بسیار ارزنده دانست و گفت: بهورزان نمادی بزرگ از خدمت صادقانه و بی‌منت در جامعه هستند و ارتقای سطح علمی این اعضای مهم دانشگاه، منجر به تحولات عظیم در ارائه خدمات سلامت جامعه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.