سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در هر پایش در کنار بررسی چالش‌ها و مشکلات معاونت ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها یک سری برنامه‌ها در راستای پیشرفت و ارتقاء حوزه‌های مختلف تعریف می‌شود.

محمدی گفت : معاونت غذا و دارو جزو معاونت‌های قوی دانشگاه است و دارای نیرو‌ها و مدیران پرتلاش و کارآمد است و علاوه بر اینکه همیشه سهم زیادی در گردش مالی دانشگاه دارد، نقش بسیار مهمی نیز در حوزه بهداشت و درمان ایفا می‌کند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه آزمایشگاه، تعمیر دستگاه‌هایی که به چرخه کار برمی گردند موجب صرفه جویی می‌شود و کار بسیار خوبی است که باید ادامه پیدا کند.

باید آزمایشگاه دارو با همکاری دانشکده داروسازی فعال گردد و اخذ مجوز راه اندازی آزمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی با شروع آزمایشات ساده آغاز و به آزمایشات مهم‌تر ارتقاء یابد.

امیدواریم کار آزمایش بافت و گوشت که کار بسیار خوبی است با طرحی مثل آزمایش فراورده‌های گوشتی وارد شده به استان، گسترش یابد.

حوزه فرآورده‌های طبیعی و سنتی بسیار مهم است، به ویژه بازرسی عطاری ها، آرایشگاه‌ها و باشگاه‌ها که توسط کارشناسان زبده ما باید با جدیت بیشتری صورت گیرد و افزایش یابد.

با تهیه کلیپ‌های آموزشی و انتشار آن در فضای مجازی و با همکاری رسانه‌ها برای آگاه سازی و فرهنگ سازی نسبت به آسیب‌های کالا‌های غیرمجاز، تدابیری اندیشیده شود تا مردم در زمینه‌های تخصصی به عطاری‌ها و آرایشگاه‌ها مراجعه نکنند.

در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استفاده بیشتر از ظرفیت شبکه بهداشت شهرستان‌ها جهت انجام بازرسی‌ها ضروری است و لازم است هر شبکه یک واحد مدیریت غذا و دارو با نظارت مستقیم معاونت غذا و داروی دانشگاه جهت انجام بازرسی‌ها داشته باشد.

امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، معاونت غذا و دارو، امسال موفق به کسب مجوز نشان ایمنی و سلامت برای یک محصول شود.

داشتن برنامه‌ای مدون برای تسهیل امور شرکت‌های دانش بنیان با توجه به شعار سال بسیار ضروری است.

در حوزه تجهیزات پزشکی خوشبختانه تجهیزات سرمایه‌ای خوبی وارد استان شده است و بیمارستان‌ها باید درخواست خود را صرفا از طریق نرم افزار خرید تجهیزات که به سیستم HIS نصب باشد ارسال کنند.

افزایش تخت‌های ویژه در همه بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های فارابی، امام رضا (ع) و برخی شهرستان‌ها و نیز تجهیز بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی رادیوتراپی و بیمارستان ثلاث باباجانی در اولویت کار معاونت‌های غذا و دارو، درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه قرارگیرد.

در حوزه مواد تحت کنترل، بحث کمبود دارو بسیار حائز اهمیت است و باتوجه به حذف ارز دارو، برای جلوگیری از احتمال کمبود دارو تا حدی نیازمند ذخیره سازی دارو هستیم.

بازرسی در حوزه داروخانه‌ها بیشتر شود و با داروخانه‌های متخلف باید برخورد قاطع انجام گیرد و در صورت تخلف سهمیه داروخانه‌های خاص قطع و سهمیه دیگر داروخانه کم شود.

کمیته تجویز مصرف منطقی دارو و بازخورد آن به پزشکان و ارائه گزارش آن هر دو ماه یکبار انجام شود.

انبار مرکزی دارو ظرف دو ماه آینده تخلیه و تعطیل شود و هیچ دارویی در آن نباشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.