علمداریزدی گفت: قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا‌ها در کنار قیمت تولیدکننده به صورت همزمان درج می‌شود.

علمداریزدی گفت: تمامی کالا‌های باقیمانده به‌جز ۱۳ گروه کالایی، مشمول طرح می‌شوند که قیمت تولیدکننده در کنار حداکثر قیمت مصرف‌کننده روی آن‌ها درج خواهد شد. 

او می گوید: این ۱۳ گروه کالایی از جمله اقلام دارویی و پزشکی، مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای غیرقابل عرضه به مصرف‌کننده نهایی، انواع البسه، پارچه و پوشاک، انواع طلا، جواهر و زیورآلات، انواع صنایع دستی و محصولات کشاورزی غیر بسته‌بندی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: دیگر گروه‌های کالایی ۱۳ گانه مستثنی شده از پروژه درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده  شامل محصولات بورسی و کالا‌های عرضه شده در بورس، انواع قطعات، ابزار و لوازم غیر بسته‌بندی، انواع مصالح ساختمانی غیرقابل بسته‌بندی، محصولاتی که امکان بسته‌بندی ندارند، انواع لوازم‌التحریر غیرقابل بسته‌بندی، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، شکر و برنج و کالا‌های صنفی که در محل تولید عرضه می‌شوند مانند آش، حلیم، قنادی و... هستند.

به گفته او کالا‌های جدید مشمول طرح نیز دارای حداکثر قیمت مصرف‌کننده خواهند بود و همه واحد‌های تولیدی مکلف هستند که حداکثر قیمت مصرف‌کننده و قیمت درب کارخانه ( تولید ) را همزمان درج کنند.

علمداریزدی گفت: این‌که کالا با درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده از درب کارخانه خارج‌شده و در فروشگاه و محل عرضه به‌ دست خریدار نهایی برسد زمان می‌برد. البته این زمان برای کالا‌های گردش سریع ( پرمصرف ) به سطح بازار کمتر از یک‌ماه خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: اگر واحد صنفی کالایی را بالاتر از حداکثر قیمت مصرف‌کننده به فروش برساند، به‌طور حتم گرانفروشی کرده است. قیمت مصرف‌کننده درج‌شده درواقع حداکثر قیمت و سقفی است که خریدار نهایی باید برای یک کالا بپردازد و مرز گران‌فروشی برای خریدار نهایی بدون ورود مکانیزم‌های نظارت بر بازار به‌طور کامل مشخص خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.