رؤسای جمهوری ایران و تاجیکستان بر لزوم هماهنگی دو کشور برای تأمين امنیت در منطقه تأکید کردند.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی با امامعلی رحمان؛ عید فطر را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

رئیسی با تأکید بر لزوم توسعه هماهنگی‌های امنیتی بین دو کشور گفته است که ایران نگران وضعیت امنیتی منطقه و به ویژه افغانستان است.

امامعلی رحمان؛ رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این گفتگوی تلفنی فرارسیدن عید فطر را به آیت الله رئیسی و ملت ایران تبریک گفت.

رؤسای جمهوری ایران و تاجیکستان در تماسی تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر بر لزوم هماهنگی دو کشور برای تأمين امنیت در منطقه تأکید کردند.

این در حالی است که کشتارهای اخیر در افغانستان، بار دیگر به نگرانی کشورهای همسایه و منطقه درباره امنیت منطقه ای دامن زده است.

رئیسان جمهور کشورهای همسایه افغانستان در حالی درباره امنیت منطقه ای با محوریت رویدادهای افغانستان گفتگو می کنند که ایران و تاجیکستان، پیش از این بارها نگرانی صریح خود درباره قدرت گیری داعش در افغانستان را ابراز داشته اند.

طالبان اما پیوسته تاکید کرده اند که آنها توان تامین امنیت و مقابله با چالش های امنیتی را دارند و داعش از نظر آنها تهدید بزرگی نیست و به زودی منهدم می شود. این در حالی است که تنها در دو هفته آخر ماه مبارک رمضان در افغانستان حدود ۷۰۰ نفر شهید و زخمی شده اند که مسئولیت اغلب این کشتارها را داعش بر عهده گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار