در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس با ۰.۵۴ درصد رشد یه یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن در هفته‌ای که گذشت با ۲.۵۹ درصد رشد به عدد ۴۲۲ هزار و ۴۷۷ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با رشد  یک صدم درصدی به عدد ۲۰ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.

بازار سرمایه سبز پوش به استقبال تعطیلات رفت

آقای کوروش آسایش گفت: این هفته در مجموع شاخص کل هم وزن وضعیت بهتری داشته و این نشان دهنده این است که تک سهم‌ها، صنایع و شرکت‌های کوچک‌تر عملکرد مطلوبی تری داشته اند.

صنعت حمل ونقل برترین صنعت در هفته ای که گذشت 

دو صنعت حمل و نقل و صنعت غذایی به جز قند صنایع  پیشتاز در هفته کاری که به اتمام رسید بودند. به طوری که صنعت حمل و نقل ۱۲.۷۹ درصد وصنعت غذایی به جز قند ۱۱.۳۹ درصد رشد را تجربه کردند.

در هفته قبل تر صنعت کوچک وسایل ارتباطی با رشد ۲۰ درصدی پیشتاز صنایع بازار بوده است.

آقای آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه گفت:در هفته کاری که به اتمام رسید ارزش کل معاملات ۱۶ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان بوده و به طور میانگین روزانه ۵ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان ارزش معاملات بوده است و در مجموع ارزش معاملات نسبت به هفته قبل تر کاهشی بود .

خروج پول به میزان ۱۰۱.۸ میلیارد تومان در هفته ای که گذشت

در این هفته که سه روز کاری داشت دو روز را شاهد ورود پول افراد حقیقی و یک روز از آن را خروج پول افراد حقیقی داشته ایم ودر مجموع ۱۹ میلیارد تومان ورود پول به بازار  و خروج پول به میزان ۱۰۱.۸ میلیارد تومان  داشته ایم.

هفته قبل‌تر نیز ۲۷۷ میلیارد تومان خروج از بازار را داشته ایم.

در رابطه با سرانه خرید و فروش  باید گفت که در این هقته سرانه خرید  ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای هر شخص حقیقی بوده است  و سرانه فروش برای هر شخص حقیقی نیز ۲۰ میلیون ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه بیشترین عاملی که در روند بازار در این هفته  اثر گذار بود بحث تعطیلات و بحث افزایش نرخ‌های جهانی و کامودیتی‌ها بود و در مجموع بازار در شرایط آرامی به سر می برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار