ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی در هر متر، امسال با ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز شد.

به گفته رئیس جمهور طرح نهضت ملی مسکن زمینه ساز خانه دار شدن بسیاری از مردم ودهک‌های مختلف جامعه خواهد بود و ما سعی خواهیم کرد این طرح را به شکل ارزان در اختیار متقاضیان مسکن قرار دهیم.

از پارسال که زمینه برای ثبت نام متقاضیان در این طرح فراهم شد اعلام شد که هزینه ساخت این واحد‌ها در حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان خواهد بود که البته در همان زمان هم اعلام شد که تمامی این نرخ‌ها به صورت علی الحساب است و هرساله هزینه‌ها و تعرفه‌های فصلی که سازمان برنامه و بودجه اعلام میکند وارد آن‌ها خواهد شد.

براساس این گزارش دولت اعلام کرده که حدود ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور در قالب طرح جهش تولید مسکن خواهد ساخت که البته تاکنون بخشی از این واحد‌ها در قالب واحد‌های طرح مسکن ملی که بود به این بخش اضافه شد و بخشی از واحد‌ها هم در قالب طرح نوسازی بافت‌های فرسوده به مرحله اجرایی و عملیاتی خواهد رسید.

تاکنون اراضی لازم برای حدود ۲ میلیون واحد‌های نهضت ملی مسکن تامین شده و اهتمام برای تامین سایر اراضی در شهر‌های مختلف هم به تمامی استانداران اعلام و ابلاغ شده است.

در آخرین اظهار نظر رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که در برنامه است که تا پایان مرداد سقف عملیات اجرایی واحد‌های شروع شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل به ۲ میلیون واحد مسکونی برسد.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حدود ۸۰۰ هزار واحد روستایی و برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است که در بخش شهری روند تامین زمین و همچنین آغاز عملیات اجرایی توسط کارگزاران وزارت راه که شامل شرکت عمران شهر‌های جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.

اخیرا سازمان برنامه وبودجه در آخرین آمار تعرفه‌های فصلی خود اعلام کرده است که هم اکنون قیمت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این قیمت هرساله متناسب با  نرخ تورم تغییر خواهد یافت.

پیشتر اعلام شده بود نرخ ساخت هر متر نهضت ملی مسکن، ۵ میلیون تومان است که با اعلام جداول جدید این رقم به ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

 واحدهای نهضت ملی مسکن با حداقل قیمت ساخته می شود

 آقای ایرج رهبر گفت: قیمت گذاری واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن هم اکنون در شهر تهران و بسیاری از شهر‌های کشور کلید خورده و سازندگان امسال این واحد‌ها را با احتساب تعدیل‌های سازمان برنامه و بودجه متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌سازند.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان کشور وزارت راه و شهرسازی واحد‌های نهضت ملی مسکن را با حداقل قیمت می‌سازد و امسال با توجه به تعدیل‌های فصلی که سازمان برنامه وبودجه اعمال می‌کند، قیمت ساخت یک یا دو درصد افزایش می‌یابد.

او می‌گوید: ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از خرداد پارسال در قالب واحد‌های مسکن ملی آغاز شده و تاکنون هم این واحد‌های مسکونی پیشرفت خوبی داشته‌اند.

قیمت ساخت  نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور هم اعلام کرده است که قیمت ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در هر متر مربع حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده و این نرخ‌ها علی الحساب است.

نرخ واحدهای نهضت ملی مسکن علی الحساب است

آقای خلیل محبت خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران هم اعلام کرد نرخ‌های واحد‌های نهضت ملی مسکن به صورت علی الحساب است و قیمت‌های تعیین شده هرساله متناسب با تعرفه‌های فصلی سازمان برنامه و بودجه افزایش می‌یابد.

اومی گوید: روند ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف تهران با رشد خوبی همراه بوده ودر بسیاری از شهر‌های واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن که از سال گذشته آغاز شده بود به مراحل خوب وپیشرفت‌های مناسب رسیده است.

 برای ساخت واحد‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی تا ۲۰۰ میلیون تومانی برای کلان شهر تهران شهر‌های جدید و روستا‌ها در نظر گرفته شده است که میزان اقساط این تسهیلات هم حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان است که یک سال پس از تحویل واحد‌ها اقساط آن‌ها شروع می‌شود.

 بازار مسکن هم اکنون با ورود این ۴ میلیون واحد مسکونی و همراه با ورود بخش خصوصی برای ساخت واحد‌های مسکونی به صورت شخصی به سمت رونق و در نتیجه کاهش حرکت میکند که این خود می‌تواند یک نشانه مناسبی برای بهبود وضعیت بازار مسکن باشد که نتیجه بهبود این بازار تاثیر بسیار مناسبی در بازار اجاره خواهد گذاشت.

گزارش از محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
هیهات دیگه هیچوقت خونه دارنمیشیم بااين طرحاشون
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۴:۵۶ ۱۳ تير ۱۴۰۱
دلشون خوشه میخوان خونه بدن با ایت طرحی که گذاشتید هر ۳ ماه ۴۰ تومن بدیم که خودمون هم میتونستیم از شرکت های ساختمان سازی پیش خرید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۳ تير ۱۴۰۱
مسکن ملی پردیس امروز زنگ زدن گفتن اورده رو تا ۳۳۰میلیون افزایش بدید و دوباره هم پول خواهند گرفت!واقعا مسخره است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۱
ما مستمری بگیریم سکته ای تو خونه داریم با۳ملیون ۷۰۰ ک میگیریم چی بخوریم چی کرایه بدیم چیش میمونه برا مسکن ملی ما ماهی ۷۰۰ تومن فقط پوشاک و ۳۰۰ تومن سوند میگیریم حالا دارو ولش کن خدایا کمکمون کن ترا به خدا بدادمون برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
خداوکیلی کسی که این طرح رو بنا کرده سواد داشته؟
البته الان یه آدم بیسواد هم میدونه هیچ کارگری با این شرایط نمیتونه هر ۴ ماه ۴۰ میلیون تومان پول پس انداز کنه
فقط کسایی که پول دارن میتونن خونه بگیرن اونم کسی که انقدر پول داره نیازی به این طرح نداره
خدایی یکم فکر کنید بدنیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام.خواهشا رسیدگی کنید اخه کدوم جوانی میتواند شش ماهی چهل تومن بده با این حقوقی ک دریافت میکنند حداقل اقساط بیشتر کنید تروخدا چرا تو این مملکت داشتن یک سقف شده ارزو اون هم همه خبر دارن ک مسکن ملی تو هر شهری داره ساخته میشه خیلی فاصلش با شهر با مرکز شهر زیاده یعنی در واقع همه ماه داریم میریم تو روستاه زندگی کنیم با این مبلق اخه ترو خدا یکمم خرج جوان های این مملکت کنید راه دوری نمیره بعد هی نگید چرا بچه دار نمیشید چرا ازدواج نمیکنید چرا از ایران میرید ترو خدا رسیدگی کنید. با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
از پول نفت و گاز و آب و زیرخاکی هایی که سرمایه این مملکت بودن و حق همه ملت بودن و به جیب مبارکتان زدید برامون خونه بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این همه ثروت ملی در این مملکت وجود داره که می تونید با بهره برداری صحیح از اونها مسکن جوانان را تامین کنید . اونوقت این همه پول اولیه از ما می خواهید برای ساخت مسکن ملی ؟
از کجا نزدیک به 300 میلیون پول بیاوریم ؟
این بود تدبیر شما برای ما جوانان ؟ همه که باید انصراف بدهیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولش خوشحال شدیم که با تدبیر آقای رئیسی بالاخره ما هم خونه دار می شویم ولی با این پول های میلیونی که هر چند ماه از ما می خواهند فهمیدیم که کلا کسی به فکر ما نیست و همش مسائل گفته شده قبلی تبلیغاتی بیش نبوده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخه کدوم جوانی در اوایل زندگی آورده 300 میلیونی داره برای این مسکن ملی

چرا کسی توجه نمی کنه به درد ما جوان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه حرف های خوبی که دولت آقای رئیسی در اول راه می زد رو دارند خراب می کنند و همه چیز باز هم برای مردم گران تمام می شود مثل همین مسکن

مثل اینکه قرار نیست در هیچ دولتی کاری برای طبقات مستظعف صورت بگیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
گفته شده که باید نزدیک 300 میلیون آورده خودمان داشته باشیم . آخه ما چطوری این مقدار پول را فراهم کنیم .
هدف این بود که به جوانان در اول زندگی کمک بشه نه اینکه این همه پول بگیرید اینطوری که همه انصراف می دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
ببخشید در استان قم ما که پرسیدیم اعلام شده مسکن برایمان متری 7 میلیون تمام می شود و آورده افراد باید 300 میلیون باشد که در تاریخ های مختلف اخذ می شود.
آخه با این شرایط کی میتونه صاحب مسکن بشه ؟ قرار بود برای جوانان بیشتر با وام ساخته شود نه با این مقدار پول . اینطوری که کسی نمی تونه و همه باید انصراف بدهند .
آقای رئیسی لطفا به این مساله رسیدگی کنید و نگذارید جوانان ناامید شوند .
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضاولیخانی
۰۳:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلامنظر دوم من است من در سال 76بازنشسته شدم اگر در همان سال یک خانه میدادن بهم بیست سال قسطش تموم شده بود من هم ی خونه داشتم خیلی سادهبد میگم بگو بد میگی نا سلامتی مااین همه سال به این دولت وملت خدمت کردیمهر چند سال به چند سال این شهر به اون شهر منتقل میشدیمدو تا بچه هم تلفات دادیم خدا رو خوشش میاد مستاجر باشم متشکرم که توجه کردین
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضاولیخانی
۰۲:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام مسولین محترم من بازنشسته ارتش هستم شما فرمودید چهل میلیون واریز کنید پیامک فرستادید مرسی ولی هر چی فکر میکنم نمیفهمم چطوری بدم با چند میلیون حقوق وسه نفرخانواده چهل ملیون بدم حدود دویست ملیون خدا عالم است متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام.اینی که میگن اول ۴۰ تومن میدی بعدش هرچهارماهی ۴۰ تومن بایدبدی قضیش چیه؟ایا اورده ۴۰تومنه بعد۴۰ تومنای بعدی روبهمون وام میدن هرچهارماه بدیم یاخودمون بایدبدیم.یکی جواب بده؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۹:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
من آورده اولیه چهل تومن ریختم. شهرای کوچیک سیصد وام میدن به سازنده ی واحدها...باقی هزینه ها باز هم از ما گرفته خواهد شد که البته بستگی به متراژ خونه و قیمت ساخت هر متر و تورم سالانه داره....ان شاالله که هزینه ی زیادی برامون نداشته باشه بعد از این...ما داریم با تمام توان پس انداز و وام و قرعه اینا کار میکنیم که اگه دوباره پولی خواستن کم نیاریم ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۲:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما زرینشهراصفهانیم،۴۰ملیون دادیم،الان دوسال میگذره و خبری نیست که نیست،کسی هم جواب درست نمیده،حداقل بگید چقدر میگیرید کلا که ما ببینیم میتونیم از پسش بربیایم یا الان انصراف بدیم و فکری ب حال خودمون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من بعد از هر روز چک کردن سایت و تکمیل مدارک و اینور و اونور پرسیدن ها رفتم تعهد محضری دادم و کارهای اولیه
ولی هیچ برگه توضیحات یا راهنمایی در خصوص هزینه ها و زمان واریزی درکار نبود
یکمی طرح گنگ و نامفهوم داره پیش میره و فقط اعتماد ما به دولت بوده تا اینجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بااین گرانی مسکن ماکه دیگه صاحب خونه نمیشیم.مستجرم.
حقوق ماهیانه ندارم.پول کرایه خونه ندارم.مریض دارم.پول
نون شبم ندارم. چطور میتونم خونه ثبت‌نام کنم.؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با در نظرگرفتن تعدیل فصلی و تورم مصالح ساخت متری حدودا ۷الی ۷/۵ میلیون تومان هر متر مربع میشه برای امسال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این طرح مسکن ملی هم فقط به واسطه خالی کردن جیب ملت هست هرچه ملت گرسنه تر باشند خاموش تر وبی سر صدا تر زندگی خواهند کرد این سیاست دولته اگه اون بیچاره ای که میخواد مسکن ملی داشته باشه این آورده ای که دولت میگه رو داشت که کم کم خودش شروع میکرد ولی چند سال صاب خانه میشد واقعا اگه دولت دلسوز ملت بود زمین بهشون میدادند و تسهیلات رو هم بعد هر ایرانی خودش بدون دغدغه خانه شو می‌ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام مسکن ملی اندیمشک را ه افتاد و خوب داره می‌ره جلو تو این 2ماه فقط چند ایرادی داره من به شخصه رفتم سر زدم،یه چاله بزرگ بود پر کردند و وی زمین سست اون آخر مسکن ملی ساخت ساز دارند میکنند،بعد ناظرانی که انتخاب شده همه تازه کار هستند ومن ندیدم ناظر چند تا از نیروها که پرسیدم گفتند زیاد نمیموند سرکار، بعد مصالحی که به کار میره مثل سیمان بیشتر ماسه میزند تا سیمان وکالت کاربردی در پی ریزی وسنگ چینی اولیه،و فنداسیون خوب مقاوم نیست ،باید ناظرت کرد به کار پیمانکار وفقط دنبال سود نباشه و مصالحی که امضاء کرده در قرار داد بکار ببرد،لطفا رسیدگی کنید سپاسگزارم از مسولان دلسوز شهر ونماینده محبوب آقای حسنوند در مجلس شورای اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو این یکسال به اندازه دومیلیون نظریه از فیلسوفان مسکن شنیدیم یک روزخبر خوش یک روز خبر بد
با وضع موجودمشخصه که این کاره نیستید ملت رو مسخره خودتون کردید.
کارگری که مستاجر هست با درآمدی که خودتان بهتر می دانید از کجا آورده اولیه بیاورد
به نظر خودتان یک کارگر از عهده پرداخت این اقساط بر میاد.
لطفا اگر نیتتون خانه دار کردن قشر ضعیف هست بدانید که اکثرا اورده اولیه ندارند واگر هم دارند خیلی کمتر از آن چیزی هست که در نظر گرفتید
اقساطی که درنظر گرفتید، برای یک کارگر قابل پرداخت نیست .
آقای مسئول لطفا در این مورد از کارشناسان کاردان و مجرب استفاده کنید تا راه بهتری برای خانه دار کردن ملت در نظر بگیرند و هر روز تز جدیدی ندهند .
با توجه به درامد قشر ضعیف و نداشتن هیچگونه پس انداز که خودتان بهتر می دانید
نهضت ملی مسکن توسط دولت انقلابی باید بدون پیش پرداخت و وام بدون سود، بلند مدت انجام شود .
دولت اگر از این دومیلیون قشر ضعیف جامعه بهره وام مسکن را نگیرد چه اتفاقی میافتد .
بدانید که باعث و بانی وضعیت اقتصادی قشر ضعیف جامعه هم مسئولین هستند .
مسئولین محترم لطفا حداقل در این یک مورد درست کار کنید و بفکر خانه دار کردن مردم باشید.

آرزوی بهترین ها برای ملت عزیز ایران
Iran (Islamic Republic of)
اصلان
۲۳:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنده شهرستان ابهر ثبت نام کردم ولی هنوز هیچ پیامک و یا خبری نرسیده است .پس کی شروع می شود ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من امروز بعده دوسال و واریز مبلغ یکصد میلیون تومن تازه جانمایه پروژه ساخت رو دیدم وحضوری رفتم خدایی دمشون گرم با اونکه روز تعطیل بودن اکیپ ساختمانی در حال کار بودن خیلی هم خوب میساختن ایشالله روزی بیاد که همه بتونن تواین مملکت یه سقف واسه خانوادشون داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرکس ۲۰۰میلیون داره بیاد جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام پیامک چرادیر میاد خسته شدیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
قسط هاش و پولی که باید چند وقت به چند وقت بدیم یا کل درآمد ماست یا باید زنمون هم بره سرکار تا گشنه نمونیم یا پس اندازی بمونه برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام پیامک کی میاید نزدیک یک ساله ثبت نام کردم هنوز پیامک نیامده خدا به دادمان برسه وقتی که پیر بشیم خونه تحویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام حتماً برید اداره مسکن و شهر سازی شهرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام میشه لطفانشانی سایت ثبت ناممسکن بزارین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام .لطفا در خصوص اورده اولیه فکری کنید من کارگر اگه توانای بالا داشتم خودم یه فکری به حال خودم میکردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
به زودی انقلاب دوم و اصلی و اصیل در سراسر ایران شروع خواهد شد و حکومت کثافت آخوندیسم و تروریسم سرنگون خواهد شد.
گرچه این اتفاق حتی تو مخیله ی هیچ کارشناس و جامعه شناس و روانشناس خطور نمی کند. ولی اوضاع خیلی بدتر از آن چیزی است که مسئولان و این طیف از آدما بتونند حدس بزنند.
Pakistan
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
کرمان مرداد ماه ۴۰ میلیون سال ۹۹ ریختم به حساب زمین هم مشخص شد ولی هر روز سرکشی زمینها میرویم فقط دارن خاک بازی میکنند و شده پارکینگ لودر و دستگاهای راه سازی تقریبا از شواهد هم اینگونه به نظر می آید ماندن مثل حالت احتکار میخواهند ببینند کی به سقف هزینه ها میرسند لااقل کمتر خرج کنند ویا سود بهتر برسند ۲سال پول ما هم داره میرسد خدا لعنتشان کند مسکن طرح ملی مسکن کاملا شفاف است مرد میخواهد دلیل انجام ندادن کار توی این ۲سال چیست شهرکرمان زمینهایش قسمتی فراهم بوده حالا ثبت نام در ثبت نام کردن میگن زمین تامین نشد آخه لعنتیها اونهایی که ۲سال پرداخت کردن را تایین تکلیف کنید خوشحالند توی حساب چهل میلیون بلوکه ماهی ۳۰۰ تومان سود میدن با ۴۰ میلیون من کارگر الان یک پرایدی در نیمه اول سال ۹۹ خریده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من رفتم مسکن ملی شهر جدید پرند ، میگن ۸ تا قسط ۴۰ میلیونی اول بایست بدین ، هر ۶ ماه ۴۰ میلیون بدین ، ۴۵۰ میلیون هم وام داره ، اینکه جمعش شد ۷۷۰ میلیون تومان !!!!!! اخه چجوری محاسبه میکنن ؟؟ اول گفتن فقط ی ۴۰ تومان بدین الباقیش وامه ، الان میگن ۳۲۰ میلیون بدین ، هیچکس هم پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوستان محترم
کافیه فقط به قیمت ها نگاه کنید خودتون متوجه میشید امکان تولید مسکن با این نرخ در حال حاضر وجود نداره.
قیمت زمین، نرخ مصالح، هزینه کارگرها و سایر هزینه ها رو حساب کنیم متوجه میشیم به هیچ وجه امکان ساخت مسکن خوب با چنین نرخی وجود نداره.
مطمئنا اگه چیزی هم بخواد ساخته بشه در بدترین مکان از نظر جغرافیایی ، بدترین مصالح و بدترین نحوه ساخت (یه چیزی بدتر از مسکن کاغذی مهر) ساخته و تحویل مردم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۲:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ساخت شهرهای جدید فراوان را در نظر داشته باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخاطر قاچاق زمین و مسکن و تحریم امریکا که نمیزاره زمین و مسکن وترد کشور بشه زمین و مسکن رو گران کردید چهل و سه ساله ملت رو بیچاره کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ادارات فشل و داغون رو سر و سامان بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من که انصراف دادم
توان مالی م نمی رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرموقع شروع به ساخت کردین و مردم دیدن دارید می سازید خبر بزنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام شهر اراک فاقد زمین است. لطفاً مسئولین زودتر پیگیری کنند که واحد ها به نوه و نتیجه هامان برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این حساب با چهار صد و پنجاه تومن میشه واحد صد متری خرید و قسطش هم زیاد درنمیاد.ی متراژ واحدها بر چه اساس تنظیم میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی222
۱۲:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
پول زمینو یادت رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه عزیزم پول زمین جدا محاسبه میشه... ضمناً سود و ...هم حساب نکردیدعزیزم... برو بالای ۷۰۰, ۸۰۰ برادر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من ثبت نام کردم تعهد محضری هم دادم تشکیل پرونده هم دادم لحظه آخر پرسیدم چقدر باید آورده اولیه بیارم اون خانم گفت۳ماه دیگه پیامک میدیم ۴۰میلیون باید واریز کنید
واقعا من ۴۰ میلیون تومان ۳ ماهه چطور جور کنم
بعد گفت هر۶ ماه ۴۰ میلیون باید واریز کنید که جمعا بشه سالی ۸۰ ملیون و ۴ سال باید پرداخت کنی تا بشه ۳۲۰ میلیون کاش نصف این مبلغ هارو میخواستن ولی به جای۴سال۶سال یا ۸سال میگرفتن مثلا سالی ۴۰ میلیون و مدت طولانی تر از ماه میگرفتن من سالی ۸۰ میلیون درآمد ندارم که بتونم پرداخت کنم ممنون میشم فکری به حال امثال من کنید چون با این شرایط مجبور میشم انصراف بدم چون انقدر پول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من ثبت نام کردم تعهد محضری هم دادم تشکیل پرونده هم دادم لحظه آخر پرسیدم چقدر باید آورده اولیه بیارم اون خانم گفت۳ماه دیگه پیامک میدیم ۴۰میلیون باید واریز کنید
واقعا من ۴۰ میلیون تومان ۳ ماهه چطور جور کنم
بعد گفت هر۶ ماه ۴۰ میلیون باید واریز کنید که جمعا بشه سالی ۸۰ ملیون و ۴ سال باید پرداخت کنی تا بشه ۳۲۰ میلیون کاش نصف این مبلغ هارو میخواستن ولی به جای۴سال۶سال یا ۸سال میگرفتن مثلا سالی ۴۰ میلیون و مدت طولانی تر از ماه میگرفتن من سالی ۸۰ میلیون درآمد ندارم که بتونم پرداخت کنم ممنون میشم فکری به حال امثال من کنید چون با این شرایط مجبور میشم انصراف بدم چون انقدر پول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
والله ما که مسکن ملی هستیم و ۳ ماه دیگه تحویل‌میگیرم
متری حدود ۶ میلیون زدند
با وجود اینکه زمان شروع پروژه ما قیمت ها خیلی پایین تر بود
بطور مثال میلگرد ۷هزار بود
الان حدود ۲۰ هزار
یعنی اسکلت بندی هر ساختمان که تقریبا نصف هزینه میشه برای ما یک سوم نهضت ملی هستش
چطوری قیمت میدن الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. شما کدوم شهر هستین؟ کلا چقدر آورده نقدی مجموعا از شما گرفتن؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
همش دروغه....اینجا بیرجند انبوه سازا میگن هر متری حداقل ۶/۱۰۰ درمیاد...

تازه با اشغال ترین جنسا
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسکن ملی خیلی کند کند میره جلو پولی هم که مردم ریختن به حساب تو بانکها خوابیدن تازه دولت هنوز وام ها رو آزاد نکرده فقط داره پول از مردم میگیرن
United States of America
محمد
۲۳:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چهل میلیون روبا بدبختی باشد جورمیکنیم ولی بخواد هرشیش ماه چهل میلیون بدیم ازکجا بیاریم
خودم ازاین پولا داشتیم خودمون خانه میخریدیم احتیاج به مسکن ملی نبود
آخرین اخبار