سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: ۵۰۸ خانوار دو معلولیتی فاقد مسکن در استان یزد هستند.

رضا ابهت گفت: مسکن و داشتن سرپناه یکی از نیاز‌های اساسی انسان‌ها است و درصد زیادی از درآمد خانواده‌ها برای تأمین آن هزینه می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: جامعه هدف بهزیستی به دلیل عدم درآمد مکفی در تأمین مسکن خانواده خود ناتوان‌تر از اقشار دیگر جامعه هستند.

رضا ابهت، سرپرست بهزیستی استان یزد این مطالب را در نشست پیگیری مسکن خانوار‌های دو معلولیت و تک معلولیتی که با حضور سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی یزد برگزار شد، بیان کرد.

در این نشست مقرر شد بهزیستی اسامی خانوار‌های دو معلولیتی را با اولویت بندی شرایط دریافت در اختیار مسکن شهرسازی قرار دهد.

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: به منظور ایجاد ثبات و ایجاد امنیت اجتماعی، روانی، عاطفی جمعیت هدف، بهزیستی نسبت به پرداخت ودیعه مسکن به آنان اقدام می‌نماید.

او با اشاره به مشارکت مددجویان در اسخت این مسکن‌ها گفت: این مسکن‌ها با مشارکت خود مددجویان در ساخت خانه است و دریافت پروانه و مجوز‌های قانونی بر عهده مددجویان است و با دریافت مجوز‌های لازم از منابع قانونی کمک بلاعوض بهزیستی برای ساخت خانه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رضا ابهت با بیان اینکه میانگین دریافتی کمک بلاعوض برای خانوار تک معلول و سرپرست خانوار ۵۰ میلیون تومان است، گفت: خانوار دو معلول شهری ۲۰۰ میلیون تومان و خانوار دو معلول روستایی ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی کم بهره دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنیاد مسکن به اسم مستضعفان ساکن درخوش اب و هوا ترین قسمت مور علی اباد ۵۰ واحد مسکنی ساخت وباسنگ اندازی جلو پای مردم مستضعف بومی که خیلی از انها معلول هستند به بهانه نبود متقاضی یکجا به تعدادی دلال فروختند دلهل هاهم فروختند به مرفهان خوش نشین غیر ساکن غیر بومی و هم انقدر قیمت ها را بالا بردند که یکی بومی نمی تواند یک وجب خانه بخرد هرچند باشگاه خبرنگاران انقدر محافظه کار هستند که پیگیری نمی کنند ولی قابل توجه مسیئولان یک معلول راسرپرستی میکنم حتی یک خانه اجار ه ای هم برایمان پیدا نمی شود ودنیا به دنیا ساختمان بهزیستی علی اباد را برای تفریح افرادی اجاره دادند درحالیکه مردم بومی با رهااعلام کردند امادگی دارند تا از این ساختمان برای کمک به مردم مستصعف به بهترین نحو استفاده کنند