استاندارمرکزی:

اجازه ندادیم مدیر پروازی در استان فعالیت کند

مخلص الائمه گفت: اجازه ندادیم مدیر پروازی در هیچ بخش و شهر و شهرستان وجود داشته باشد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در نشست با نمایندگان جامعه کار و تولید استان مرکزی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

مدیری که در تهران بخواهد برای صنعت استان مرکزی که قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود تصمیم‌گیری کند خیلی متفاوت است با مدیر با سابقه‌ای که در میدان حضور دارد و به همین دلیل اجازه ندادیم مدیر پروازی نه تنها در صنعت بلکه در هیچ بخشی در شهر و شهرستان‌ها وجود داشته باشد.

دولت سیزدهمدر چارچوب سند تحول دولت مردمی که اسفندماه سال گذشته منتشر و به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، تلاش می‌کند بسیاری از مشکلات را در یک بازه زمانی قابل‌قبولی برطرف کند.

برخی از مشکلات بسیار طولانی و ریشه‌دار است و امیدواریم مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کارگری را با شتاب قابل‌قبولی از سر راه جامعه کارگری برداریم و به مسائل بلندمدت‌تر و با نگاه پیشرو به آینده صنعت استان را و بدنه کارگری و کارفرمایی استان را از نگاه کارآفرینی به سمت جلو پیش ببریم.

مسائل حوزه کارگری به چهار دسته تقسیم می‌شود که دسته اول چالش‌های مربوط به مسائل کلی جامعه است و تنها اختصاص به کارگران ندارد بلکه همه مردم با آن دست به گریبان هستند از جمله مسائل معیشتی است که شاید اقشار دیگر جامعه بیش از کارگران با این موضوع درگیر باشند.

دسته دوم مسائل اختصاصی حوزه کارگری است که چالشی در سطح ملی بشمار می‌آید و جامعه کارگری در همه کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

دسته سوم از مسائل مربوط به کارگران، اختصاصاً مرتبط با مسائل کارگران استان مرکزی است که در سطح ملی به‌عنوان چالش شناخته نمی‌شوند و باید این مشکلات را در استان حل کنیم.

دسته چهارم از مسائل کارگری، مربوط به بنگاه‌های خاص است که به‌عنوان مسائل کارگری شناخته نمی‌شود، اما چون یک صنعت خاص یا بنگاه خاص با آن درگیر است لذا این مشکلات به کارگران آن شرکت تحمیل شده است.

مسائل حوزه کارگری و آرمان‌های بلندی که ناظر به حوزه کارگری و کارفرمایی و کارآفرینی است در قانون اساسی به‌عنوان میثاق ملی آمده و در بیانات امامین انقلاب اشارات متعدد شده، ولی در میدان عمل با مشکلاتی مواجه است که کار را سخت کرده است.

بسیاری از مشکلات مربوط به گذشته و برخی از مسائل مربوط به سال‌های گذشته است و انرژیی که الان صرف حل این مشکلات می‌شود بیش از انرژیی است که باید صرف پیشرفت و آبادانی در برنامه‌های تحولی و جدید شود.

در مسائل کلان حکمرانی سه مؤلفه وضع گذشته، فشار حال و کشش آینده در کنار یکدیگر نگاشت مسیر را شکل می‌دهد و اگر هر یک از این موارد وزن سنگین‌تری داشته باشد مسیر حرکت ما را به آن سمت تغیر می‌دهد.

ما در مسائل اقتصادی و حوزه صنعت و کشاورزی درگیر وضع گذشته شده‌ایم و انرژی که صرف وضع گذشته می‌کنیم خیلی بیشتر از انرژی است که باید صرف کشش آینده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.