به دلیل بحران هزینه زندگی در انگلیس، خریداران ناچارند برای خرید مواد غذایی ۶۰ درصد بیشتر از گذشته هزینه بپردازند.

نشریه سان در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: در یک سال گذشته، قیمت مواد غذایی از جمله ماهی، میوه، ماکارونی و نان به قدری افزایش یافته است که خریداران بر سر اقلام تخفیف خورده با یکدیگر نزاع می‌کنند.

خریداران افراد سالخورده را کنار می‌زنند، کالا‌ها با «برچسب زرد» را قبل از آن که به قفسه‌های تخفیف برسند، می‌قاپند و اقلام را از چرخ دستی یکدیگر می‌ربایند. برخی از خانواده‌ها به علت افزایش قیمت انرژی حتی نمی‌توانند برای خود غذا بپزند.

مارتین جیمز، کارشناس نشریه سان گفت: تعجب آور است که هزینه‌های کالا‌های اساسی فقط در یک سال و آن‌ها هم در بدترین زمان ممکن افزایش بسیار زیادی داشته است. گرچه برخی از سوپرمارکت‌ها می‌گویند تلاش می‌کنند قیمت‌ها را ثابت نگه دارند، اما برای بسیاری از مردم قیمت کالا‌ها بسیار فراتر از آن چیزی است که بتوانند بپردازند.

به گزارش نشریه سان، این تحقیقات پس از آن انجام شد که گروه تحقیقاتی کانتار این ماه فاش کرد که برای خانواده‌های متوسط هزینه یک خرید سوپرمارکتی از آوریل گذشته ۵.۹ درصد یا ۲۷۱ پوند در یک سال افزایش داشته است. این مسئله موجب کاهش فروش سوپرمارکت‌ها تا ۵.۹ درصد در ۱۲ هفته منتهی به ۱۷ آوریل شده است.

تاکنون ده‌ها ویدئو از نزاع مشتریان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که از آن جمله می‌تواند به ویدئویی اشاره کرد که در آن مشتریان تسکو کالا‌های تخفیف خورده را از چرخ دستی کارکنان قبل از آن که به قفسه‌ها برسند، برمی دارند، یا در برخی فروشگاه‌ها در قسمت مواد غذایی تخفیف خورده بین خریداران دعوا شده است. این صحنه‌ها تقریبا در ده‌ها ویدئو از سوپرمارکت‌های سراسر انگلیس دیده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار