اداره کل هواشناسی استان سمنان، با اعلام هشدار زرد برای روزهای سه‌شنبه تا جمعه، از تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف این استان سمنان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: در پی هشدار سطح نارنجی هشتم اردیبهشت، اکنون برای روزهای سه‌شنبه دوازدهم تا جمعه هشدار سطح زرد اعلام می شود.

ایرج مصطفوی می گوید: رگبار پراکنده و رعد و برق در غالب نواحی استان سمنان به ویژه شمالی، شرقی و مرکزی و احتمال تگرگ در نواحی مستعد به همراه وزش باد شدید در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به این ترتیب، فعالیت سامانه بارشی این هفته بیشتر بر مناطق شمالی، شرقی و مرکز استان سمنان متمرکز است.

آبگرفتگی و احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی به دلیل بارشهای رگباری، احتمال خسارت ناشی از باد و تگرگ، امکان اختلال در تردد در محورهای استان به دلیل لغزندگی و مه‌آلودگی، از آثار مخاطرات سامانه بارشی است.

وی مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان را لایروبی جویها، آبراه ها و مسیلها، احتیاط در تردد در محورهای مواصلاتی، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه هاو مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل باد شدید، عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.