بعد از افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران زمزمه‌هایی از تعدیل نیرو کار به دلیل عدم توانایی کارفرمایان در پرداخت دستمزد و بالا رفتن نرخ حق بیمه به میان آمد.

۱۹ اسفند شورای عالی کار دستمزد ۱۴۰۱ کارگران را با ۵۷.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل اعلام کرد و حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان شد.حداقل دریافتی ماهانه کارگران با یک فرزند به ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۲۵ تومان رسید و حداقل دریافتی ماهانه کارگران با دو فرزند هم به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۰۰ رسید.

شورای‌ عالی کار مبلغ بن خواربار کارگران را ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرد و سایر سطوح مزدی را تا ۳۸ درصد بالا برد.

دستمزد کارگران در ۱۴۰۰ هم نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۳۹ درصدی داشت و حداقل دستمزد ماهانه از یک میلیون و ۸۳۵ به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۶۱ هزار به ۸۸ هزار تومان رسید.

بهترین حمایت از کارگر افزایش قدرت خرید است

بعد از افزایش ۵۷ درصدی دستمزد زمزمه‌هایی از تعدیل نیرو کار به دلیل عدم توانایی کارفرمایان در پرداخت دستمزد و بالا رفتن نرخ حق بیمه به میان آمد تا جایی که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم از احتمال تعدیل نیرو با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران صحبت کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود که بهترین حمایت از کارگر افزایش قدرت خرید است و هرگونه افزایش دستمزدی که تورم به کارگر تحمیل می‌کند عملا از بین بردن مازاد حقوق است.

به گفته پور ابراهیمی، بهترین ظرفیت برای افزایش قدرت خرید کارگران این است که جلوی تورم گرفته شود اگر با افزایش بی رویه دستمزد باعث تورم شویم تمام زحمات به هدر می‌رود البته عوامل دیگری هم بر تورم تاثیر دارند.

در حال تکمیل///

افزایش دستمزد کارگران منجر به تعدیل نیرو و تورم نخواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعدیل نیروی کار در اثر افزایش دستمزد گفت: افزایش دستمزد کارگران منجر به تعدیل نیرو و تورم نخواهد شد و بر اساس نظریه افزایش انگیزه نیروی کار، با افزایش دستمزد بهره‌وری نیروی کار بیشتر می‌شود و درنتیجه کارفرما تمایل بیشتری برای حفظ آن نیرو خواهد داشت.

آنطور که عبدالملکی می‌گوید: امسال تقاضا برای بیمه بیکاری ۳۸ درصد کمتر از پارسال بود و این یعنی افزایش حقوق‌ها تاثیری بر تعدیل نیرو نداشته است.

عدد حقوق کارگران سال‌ها فیریز شده بود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره کاهش ۳۸ درصدی تقاضا برای بیمه بیکاری گفت: این آمار از این جهت است که وزارت کار وضعیت نیروی کار را رصد می‌کند وقتی تعداد شکایت برای بیمه بیکاری و طرح دعوی در مراجع تشخیص کم شود نشان می‌دهد که تعدیل نیرو هم کاهش پیدا کرده است.

به گفته رعیتی فرد، اینکه این افزایش بزرگ دیده می‌شود به دلیل آن است که عدد حقوق کارگران سال‌ها فیریز شده بود در حالی که الان حداقل دستمزد کارگران ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان است و سهم دستمزد در تولید کم‌تر از ۱۰ درصد است.

در حال تکمیل///

 کارگران ترجیح می‌دهند در اسنپ کار کنند

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: دستمزد ناچیز و حداقلی کارگری هیچ تاثیری بر تورم و تعدیل نیرو ندارد و افزایش ۵۷ درصدی دستمزد روی ۴ میلیون بسته شده و به ۶ میلیون تومان رسیده است که خود دولت در بهمن اعلام کرد که  هزینه سبد معیشت ۹ میلیون تومان است پس با افزایش ۵۷ درصدی، دستمزد کارگران به ۶ میلیون رسید و باتوجه به سبد معیشت ۹ میلیونی هنوز ۳ میلیون عقب هستند.

به گفته فرامرز توفیقی، جهش‌های قیمتی در نتیجه بی‌تدبیری و عدم کنترل بر بازار در فروردین باعث شد که سبد معیشت به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ برسد و کارگران ۴۷ درصد از هزینه‌های زندگی عقب بیفتند.

او گفت: برای درک موضوع تعدیل نیرو باید سری به شهرک‌های صنعتی زد آنجا همه به دنبال نیروی کار هستند با این حال کارگران سرکار نمی‌روند و ترجیح می‌دهد راننده اسنپ باشند، چون برای آن‌ها نمی‌صرفد که وارد مشاغل مولد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه شهرک های صنعتی و کارخانه ها در به در دنبال کارگر هستن
تیتر رو خیلی بد زدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه مساله داره وارونه جلوه داده میشه طبق قانون هرساله متناسب با تورم موجود در اقتصاد بایستی حقوق کارگران افزایش پیدا کند ولی در چندین سال اخیر حقوق کارگر بدبخت حتی به اندازه نصف نرخ تورم نیز افزایش پیدا نکرده است و همین مساله با عث نزولی شدن دریافتی کارگران و کاهش شدید قدرت خرید کارگران شده است در 5سال گذشته قیمت کالا ها و خدمات بیش از 10 برابر افزایش داشته است . آقایان بفرمایند حقوق کارگران هم 10 برابر شده است ؟؟؟؟؟!!!!! اگر نیروی کار یک جامعه تامین نباشد نمیتوان انتظار پیشرفت و ترقی آن جامعه را داشت .
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۵:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود، این اضافه کردن حقوق که برای اقشار کارمند و کارگر اصلا خوب نبود، باعث از کار بیکار شدن خیلی از افراد شد، تا حالا هم شخص بنده که اضافه ایی ندیدم، و کارفرمایاین هر کاری دلشان بخواهد میکنند، از طف دیگر این افزایش بدرد مدیرانی خورد که در سایه ی تامین اجتماعی، از ظرفیت حداکثری بیمه و حقوق استفاده میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر چشم به راه ارزونی
۱۵:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای کاش افرادی که اینقدر دم از تورم میزنن وناراحت تورم وافزایش حقوق قشر کارگر وبیکار شدن کارگران هستن فیش حقوقی ودریافتی خودشون را به نمایش عموم میگذاشتن ببینیم خودشون چند میلیون میگیرن بعد میرفتن پشت تریبون شاید روزی شخصی هم بابت این همه تبعیض طبقاتی وحقوقی پشت تریبون بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین الان ما نیروی کار توشهرصنعتی البرز قزوین نیاز داریم نیرو باماهی 5میلیون تومان سرکارنمیاد!
نمیدونم این اخبار اخراج نیروهای کارقدیمی وماهرکه برای سازمانها ارزشمندهستند ازکجادر میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
والا کارخونه ها در قدیم مثل داروگر که در مارلیک تهران به کارگراش زمین و خونه میداد، خیلی خیلی کیسه‌ها رو شل میکردن، الان ای داد بیداد چقدر دنیا خواه شدیم، بابا توشه آخرت هم برداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکل از افزایش حقوق کارگر نیست مشکل مربوط به بی عرضگی مسئولین است کارگر حقوقش کم باشد و در بدبختی زندگی کنه و دست و پا بزنه که اخراجش نکنن دیر یا زود اخراجش میکنن کارفرماها نهایت برده داری رو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام ساماندهی کارکنان دولت .شرکتی حجمی وپیمانکاری چیشد؟ دنبال چی میگردید ؟ این طرح رو اجرا کنید تا امنیت شغلی برگرده !! خودتونه زدین به اون راه !
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
کارگران ستون اصلی تولید در کشور هستند
چرا افزایش 57 درصدی حقوق ناچیز کارگر انقدر بحث برانگیز شده اما در خصوص افزایش 100 درصدی درامد پزشکان اصلا بحث نمیشود
چرا به افزایش فوق العاده کارمندان که با افزایش 10 درصدی حقوق بیش از 50 درصد دریافتیشان تغییر میکند هیچ کسی ورود نمیکند

چرا هیچ کحا به ظلمی که در حق کارگران بخش دولتی شده و فقط 10 درصد اضافه حقوق در سال 1401 دارند اشاره ای نمیشود
ایا دلیلش این نیست که صاحبان کارخانجات خود نمایندگان مجلس و نزدیکان مدیران دولتی هستند و صدایشان همیشه در رسانه ها بلند است گوش عالم را کر میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

تا اطلاع ثانوی اولویت استخدام در کارخانه ها با کا گرانی است که سابقه فعالیت مشابه دارند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی فقط دستمز کارگرا افرایش یافته دیگه؟؟؟محصولی ک یک کارکاهدیا کارخونه تولید و فروش میکرده اصلا افزایش قیمت نداشته؟؟؟مثلا کار خونه ملکارونی نیروهاشو تعدیل کرده چون اصلا افزایش قیمت نداشته و براش صرف ن نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی پیش بینی نمی کردید؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنده در واحد حسابداری یک شرکت خصوصی با 120 پرسنل هستم بهمن 1400 جمع حقوق و بیمه و مالیات و... میشد تقریبأ 600 میلیون ، فروردین امسال با این افزایش نابخردانه مجموع شد 1 میلیارد و صد میلیون تومان...مالک شرکت قرارداد ها رو آبان سال پیش عقد کرده و به هیچ عنوان بهش تعدیل هم نمیخوره و جزء معدود کارفرماهایی هست که کل ذوقش اینه آخر ماه 120 پرسنل به همراه خانواده هاشون نون میبرن سر سفره و همیشه حقوق ما هارو بدون وقفه و کم و زیاد پرداخت کرده ، الان با این وضعیت داره فکر میکنه بعد 15 سال برای تیر نیرو تعدیل کنه
خب چکار کنه بنده خدا...آقای مسئول بی خرد که نشستی پشت میزت دستور میدی تو باید تورم رو کنترل کنی نه اینکه دستگاه چاپ پولتو روشن کنی یا از جیب مردم برداری دوباره به خودشون بدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جلوی تورم گرفته می‌شد مردم راضی بودن که الان تعدیل نیرو نمیشد باز یک عده بیچاره بیکار میشن من بیکار شدم بیمه بازی درآورده بیکاری به من وهمکاری نمیده چیکار کنیم.این همه سال بیمه از جیب بده آخر هم اینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوست عزیز مگه کارگر آدم نیست اگه بیمه رو از حقوق کارگر کم بکنی با5.3مگه میشه زندگی کرد.باید به جای این کار معافیت برای کارفرما ایجاد بشه نه کاهش حقوق کارگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کارگر یعنی بدبخت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ تعدیل نیرویی صورت نگرفته بلکه کارگران ایرانی اخراج وکارگر افغانی جایگزین شده با حقوق ۳۰۰ یا۴۰۰ هزار تومن روزانه وغذا وجای خواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام وقتی برای بعضی از کارفرما درآمد نداشته باشند چگونه می توانند حقوق پرداخت نمایند حداقل برای برخی کارفرما برنامه ریزی شود براساس در آمد به کارگران حقوق پرداخت شود همیشه نباید دستوری باشد اگر غیر این باشد تعدیل نیرو و بیکاری صورت میگیرد وقتی برای کارفرما در آمد وسود وجود نداشته باشد چگونه می تواند ادامه کار داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
sajjad
۱۱:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا چرا اینقد میگین کارگر مگه حقوق کارمند با 20 سال سابقه کار چنده حقوق کارمند رسمی دولت با 20سال سابقه کار و مدرک کارشناسی ارشد و دو فرزند 7میلیون تومان هست شاید در سال دو تا واریزی هم به عنوان اضافه کار و ماموریت بدن که جمعا در سال میشه 2 میلیون تا 3 میلیون که تقسیم بر 12 ماه کنیم میشه 250 هزار تومان که حقوق کارمند 7 میلیون و 250 هزارتومان میشه البته کارمندان مدرک پایین و یا سنوات پایین دورو بر 5میلیون میگیرن اخه این چه حقوقی هست با این تورم از اجاره خانه 4میلیونی بگیر تا هزینه پوشک و خورد و خوراک زن و بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
برین زندگی یک کارفرما را که با چند تا کازگر شروع به کار کرده بررسی کنید می بینیدکارفرما بعد چند سال خونه و ماشین مدل بالاتر می خره و کارش را توسعه می ده ولی زندگی کارگر تکون نخورده سهمش شده از دست دادن سلامتی و هزینه فیزیوتراپی!! فکر می کنید این توسعه زندگی را کارفرما از تولید و سختکوشی به دست اورده که بعضیا به به جه چه می کنند که آفرین کارآفرین ،نه،از نردبان بدبختی کارگر بالا رفته اگه پولشو می گذاشت بانک اینقدر سود نمی کرد که ازخوردن حق کارگر!وقتی هم حقوق کارگر قراره عادلانه بشه یا پرتش می کنن بیرون یا دم از تورم می زنن،دولت اگه فکر می کنه حق با کارفرماست حقوق کارمتدهاش را از کجا میاره حقوق کارگر راهم از همونجا تامین کنه تا تورم نشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بندگان خدا کارفرمایان بعضی هایشان همه نه کی به ویلاهایشان برسه از سفرهای خارجیشان بزنند اینقدر راه درو دارند فقط میخواهند از گرده کارگر بکنند توی این اوضاع آنها هم لااقل از حداکثرهایشان چشم بپوشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من وقتی حساب میکنم میبینم وقتی میگن 6.5 حقوق کار گر
کارگری در نظر میگیرم 3 سال سابقه کار داره دو تا فرزند داره
خرجش برای کارفرما 12 میلیون به بالا هست
پایه سنوات
سنوات
عیدی دو پایه حقوق
یک ماه مرخصی
همه اینا جمع بزنید 12 میلیون بیشتر برای کارفرمای بد بخت هزنیه داره
فقط بگید کارگر 6 میلیون دریافتیش هست
شما 12 میلیون بده دست کارگر و تمام 2 میلیون هم پول بیمه میخواد بده میخواد نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کارگر ماشینش کجا بود که بره تو اسنپ کار کنه.
من خودم راننده اسنپ ام اصلا نمی صرفه اسنپ کار کنی با این همه هزینه بنزین، اصطحلاک و لوازم جانبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پمپ بنزین دیدید اکثرا دستگاه یک ردیف خاموش کردن چون کارگر ها کم کردن کارفرما ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من ماشین ندارم، واقعا اینجور هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیشتر خط های کارخونه ها خوابیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خط کارخونه ها نخوابیده بجای کارگران ایرانی افغانیا دارن کار میکنن با دو برابر حقوق کارگر ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا میاد دو ریال به کاگر بدبخت بده یاد تعدیل نیرو می افته و ضرر و زیان .ای خدا از شما نگذره
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۰:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تامین اجتماعی اقشار مردم کاری نیست که دولت محترم همه رو به دوش کارفرماها بندازه. حالا که با این افزایش سرسام آور جیب کارگرای زحمتکش رو پر می کنید لااقل هوای کارفرماهای ضعیف رو هم راشته باشین. مثلا درصدی از حق بیمه رو دولت متقبل یشه. من دفتر پیشخوان دارم و اصلا توجیهی واسه حفظ نیروهام ندارم و مجبورم واسه معیشت خانوادم تعدیل نیرو کنم. انصاف دولت و تصمیم سازان محترم کجاست؟؟ بیاین همه با هم شان و شخصیت کارگران زحمتکش رو تامین کنیم.. کارفرماها همه میلیارد که هیچ حتی میلیونر هم نیستن...
Iran (Islamic Republic of)
عیاران سر گردنه
۰۹:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فکر کردی کارفرمایان دست تو جیبشون میکنند و حقوق کارگران را پرداخت میکنند خیر؟ کارگاههای تولید با بالابردن چند برابرقیمت تولیدی خود این افزایش حقوق را جبران میکنند در بخش خدمات نیز با بالا بردن نرخ خدمات جبران میکنند حال چرا در طبل تو خالی افزایش حقوق میزنند یک پیام دارد سرکیسه کردن دولت به بهانه حفظ نیروی کار البته که در این کار ید طولانی دارند که طی سالیان متمادی شاهد اینگونه بحث ها هستیم (به امار بدهکاران بانکی توجه کنید مردم عادی هستند یا کارفرمایان و سرمایه داران )
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۰۹:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
درصد سهم حقوق کارگر در هزینه تولید در ایران خیلی پایینه .بنابراین اینکه افزایش حقوق باعث بیکاریه یک دروغ محظه مشکل اصلی بیکاری گرانی مواد اولیه به خاطر تحریم و هزینه های بالای تصدی گری دولت در اقتصاده و عدم دانش کافی واحدهای تولیدیه تو ایران هزینه ملک و اجاره و قوانین غلط و تحمیلی ارگانها و تورم ناشی از نظام مالی باعث کاهش تولید شده حقوق کارگر بهانه است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی صحبت از کار فرما و کارگر می شود همه ناخوداگاه ذهنشان به سمت کارخانه هایی که مدام دود از دودکش آن بیرون می رود و صاحبان فربه دارد متمایل می شود در حالی که از نظر قانون کار فردی که یک کارگاه کوچک تولیدی یک گلخانه یک دامداری کوچک یک نانوایی و .... از نظر قانون کارفرما هستند.یک کارخانه تولید ماکارونی با دستگاه های تمام اتوماتیک می تواند در یک شبانه روز چند صد تن ماکارونی تولید کند که اگر هر کیلو ماکارونی فقط ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت یابد در هر شبانه روز چند صد ملیون تومان افزایش درآمد دارد بنابر این اگر چند صد کارگر هم داشته باشد فقط با افزایش قیمت یک روز آن را جبران می کند.طبیعیست که این فرد بعنوان نماینده کارفرمایان براحتی با چنین افزایشهایی موافقت می کند چرا که به بهانه آن چندین برابر سود می برد اما در یک کارگاه کوچک چه اتفاقی می افتد.البته فراموش نکنید که در کشور فقط چند صد کارخانه از این دست هست اما چند صد برابر آن کارگاه های کوچک و متوسطی هستند که در طول سال با مشکلات فراوانی رو به رو خواهند شد و اگر تعطیل نشوند قطعا ریزش زیادی در پیش است.بسیاری‌از این کارگاه ها در مناطق روستایی و شهری کوچک هستند که هزینه های زندگی همچون مسکن در آن قابل مقایسه با شهرهای بزرگ نیست و می شد با دقت بیشتر حیات این کارگاه ها را با تهدید جدی رو به رو نساخت
France
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدد کوته فکر هستند .با افزایش دستمزد کارگر.قیمت تمام شده و نهایی محصول داخل کارگاه یا کارخانه هم افزایش پیدا خواهد کرد.و این مردم هستند که برای تامین مایحتاج زندگی خویش دوباره با افزایش قیمت در داخل فروشگاه ها مواجه خواهند شد.و این چرخه همچنان ادامه دارد.سپاس از این همه روشنفکری شما مسئولین.خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من گارگرنیستم چراوقتی حق گارگربایدداده شه باعث تورمه ولی درموردافزایش ویزیت پزشک اینطورنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام علیکم من یه کارگر در مشهد هستم در یک شرکت خصوصی که هرسال اوضامون بدتر از سال قبل میشه حقوق نمیدن 3 4ماه همیشه عقب هستن هرموقع هم که میدن 1تومن 2تومن نهایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکیش خود من،تو شرکت با کلی من بمیرم تو بمیری و اضافه کاری و تعطیل کاری به زور ۶ تا ۷ تومان بهت میدن.تازه کلی هم آقا بالاسر داری و همش باید جواب این و اون رو بدی و برای مرخصی که حقته باید التماس این و اونو بکنی و آخرش هم معلوم نیست حقوقتو کی بدن.ولی اسنپ این چیزا رو نداره.اقای خودتی نوکر خودت هر وقت بخوای بری و بیای جواب به کسی نمیدی و آقا بالاسر نداری.پولش تو جیبته و خیلی بیشتر از کار توی شرکتها در میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
میگین کارگر پس چرا بع بعضی کارگران یک ملیونی تعلق نگرفت پس زیاد دروغ نگین به مردم گناه داره هی به کمیته همیچین باید به کارگرم بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
به داد کارگران برسی لطفا
آخرین اخبار