حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه دانش‌بنیان امری ضروری و استفاده از تریبون نماز جمعه ابزاری مهم به منظور اشاعه فرهنگ در این حوزه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در نشست با نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع دانش‌بنیان یکی از ضرورت‌ها برای کلان و مستحکم نمودن پایه‌های اقتصادی کشور است.

برای تبیین اهمیت بیش از پیش شرکت‌های دانش‌بنیان باید فرهنگ‌سازی شود تا جامعه نسبت به این مفهوم نوپا آن طور که شایسته است آگاه شود.

با توجه به نوپا بودن مفهوم دانش‌بنیان در کشور، این شرکت‌ها باید با سعه صدر مسائل و کاستی‌ها را تحمل و روحیه جهادی در این عرصه تقویت کنند چرا که کار جهادی همراه با سختی است.


بیشتر بخوانید


باید مطالبات و انتقال دغدغه‌ها با جدیت بیشتری در تریبون نماز جمعه بیان شود و تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان راهکاری در جهت کاهش دغدغه‌های این نوع از شرکت‌ها است.

همان‌طور که اصل کار ستادی برای بسیج کردن همه نیرو‌ها لازم است برای محصولات نیز به صورت متمرکز همراه با تبلیغات و ارائه ارزش‌ها که باعث تغییر نگاه‌ها به این معناست لازم و ضروری است.

تولید ۲۷۵ دانش فنی در شرکت‌های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

آقای پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: خرید خدمات و محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در این پارک از سوی دستگاه‌های استان از مهمترین مطالبات این حوزه است.

وجود فرایند‌ها و پیچیدگی‌های اداری در امر صدور مجوز‌های مربوط به کسب و کار و تولید از دیگر چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان به شمار می‌رود.

اهتمام بیشتر مسئولان چهارمحال و بختیاری به بحث دانش‌بنیان و کسب و کار‌های خُرد ضروری است چرا که ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در استان از مزایای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تاکنون موفق به تولید ۲۷۵ دانش فنی شده‌اند که از این تعداد ۹۷ دانش فنی تجاری‌سازی شده است.

در سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و واحد‌های رشد در این استان ثبت شد.

از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری، دو شرکت خلاق بوده و ۳۸ شرکت نیز دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می باشد.

علاوه‌برآن شرکت‌های دانش‌‎بنیان استان برای حدود یک هزار نفر در چهارمحال و بختیاری شغل ایجاد کرده.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار