استاندار فارس با تاکید بر سند تحول آموزش و پرورش گفت: ستاد ویژه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان فارس برای تحقق کامل سند تشکیل شود.

محمد ایمانیه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند مسیولانی با نگاه اجرایی است که تمام وقت و هم غم خود را وقف عملیاتی کردن این سند نمایند.

ایمانیه معتقد است که حدود ۵۰ درصد از سند تحول آموزش و پرورش توسط آموزش و پرورش استان قابلیت اجرا دارد و سهم باقی مانده نیازمند ارتباط و کمک وزراتخانه برای تحقق کامل سند است.

نماینده عالی دولت در استان فارس به اهمیت اندیشه و راه و منش شهید مطهری که در کتاب‌های این معلم شهید درج شده است اشاره و گفت: امروزه شاهد غربت شهید مطهری در بین جوانان و دانش آموزان هستیم؛ به طوری که بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان آشنایی با کتاب‌ها و اندیشه‌های این معلم شهید ندارند؛ موضوعی که می‌طلبد مسئولان آموزش و پرورش با ترویج این اندیشه‌ها اجازه ندهند شهید مطهری و اندیشه‌های این شهید بزرگوار دچار غربت شود.

استاندار فارس گفت: تصمیمات شورای آموزش و پرورش نباید بایگانی شود، در ابتدای هر جلسه شورای آموزش و پرورش، مصوبات جلسه قبل، بررسی شود تا میزان اجرایی شدن تصمیمات مشخص شود.

ایمانیه گفت: تزکیه بخش عمده آموزش و پرورش است و این امر باید در دستور شورای آموزش و پرورش قرار بگیرد و قسمت قابل توجهی از مصوبات این شورا نیز به پرورش اختصاص یابد.

استاندار فارس از اهتمام مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نسبت به اهمیت نهضت پرورشی از منظر رهبر معظم انقلاب تقدیر و تصریح کرد: حداقل هزار نفر از معلمان از رشته‌های مختلف در این زمینه آموزش ببیند.

ایمانیه به انعقاد تفاهم نامه آموزش و پرورش با دیگر دستگاه‌ها اشاره و گفت: ۵ تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با دیگر دستگاه‌ها قبل از سفر وزیر مهیا و در سفر با حضور وزیر امضا و رونمایی گردد تا فارس در این زمینه الگو باشد.

استاندار فارس از مسولان آموزش و پرورش خواست که نقشه توزیع مدارس در سطح استان و شهرستان شیراز را تهیه کنند و در این نقشه ایده‌آل‌ها و استاندارد‌های توزیع و نیاز‌ها قید شود و در اختیار فرماندار شهرستان شیراز و سایر مناطق قرار بگیرد تا در مورد رفع نیاز‌ها در جلسه توسعه شهرستان و استان برسی شود.

قرار دادن یک مشاور خبره عمرانی و یکی از شهرداران سابق به عنوان مشاور آموزش و پرورش در انجام پروژه‌های عمرانی آموزشی، موضوعی بود که دکتر ایمانیه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس پیشنهاد کرد.

استاندار فارس خواستار حضور فعال نمایندگان دانش‌آموزان در شورای آموزش و پرورش شد و گفت: کتابی براساس الگو‌هایی موفق از مدیران، دبیران، معلمین و اولیا تهیه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار