علی بیاتی قله زو گفت: با توجه به این که در شرایط اقتصادی حاضر برای ارتقاء سطح رضایت مندی عمومی، دریافت و رسیدگی به موقع گزارشها و شکایتهای مردمی از اولویتهای کاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است، در طی فروردین۱۴۰۱ در مجموع تعداد دو هزار و پنجاه و سه گزارش ستاد خبری شامل شکایت کتبی مردمی، ناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی، پرتال سازمان حمایت و پیامگیر دریافت شده است.
او گفت: اهم گزارشها در بخش کالایی به ترتیب شامل نان، مرغ، میوه وسبزی و آجیل وخشکبار و در بخش خدمات رستوران وغذا خوری، هتل وواحد اقامتی، حمل ونقل برون شهری و دفاتر خدمات مسافرتی بوده است و در مجموع از کل گزارشات رسیده تعداد ۲۶۳ واحد متخلف شناسایی و در مجموع به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد ریال پرونده تخلف برای آنان تنظیم و برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است و در مجموع تعداد ۴۹ شکایت جلب رضایت شده و بالغ بر مبلغ پنج میلیارد ریال به مجاوران و در بخش وجوه استرداد شده به زائران توسط بازرسان سازمان صمت خراسان رضوی نیز ۶ میلیارد ریال بوده است.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبریها به ترتیب گرانفروشی با ۶۳ درصد، درج نشدن قیمت با ۱۷درصد و کم فروشی ۷ درصد، تقلب ۵ درصد و سایر تخلفات ۸ درصد را شامل بوده است.
بیاتی گفت: گزارشها ستاد خبری و شکایات دریافتی در بخش کالایی به ترتیب شامل نان با ۴۳ درصد، مرغ ۱۳ درصد میوه وسبزی ۱۲ درصد، آجیل وخشکبار ۷ درصد و سایر کالاها ۲۵درصد و در بخش خدمات رستوران وغذا خوری ۹ درصد، هتل و واحد اقامتی ۱۱ درصد، حمل ونقل برون شهری ۶ درصد، ذفاتر خدمات مسافرتی ۹ درصد وسایر خدمات ۶۵ درصد بوده است.