نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروزه کلید حل مشکلات جامعه در دستان نخبگان است.

آیت الله عبادی در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی گفت: دولت باید به نخبگان نزدیک شود و نخبگان نیز با دولت مردان در ارتباط باشند و از شما نخبگان نیز خواستاریم که به مسئولین استانی نزدیک شوید و راه حل‌هایی برای مشکلات استانی ارائه کنید.

او گفت: کشف و پرورش استعداد در جامعه امروزی بسیار مهم است و مسئولین باید به این مسئله توجه زیادی کنند؛ هم اکنون نیز نخبگان و داشمندان باید از علم به خوبی استفاده کنند و در مسیری درست آن را به کار ببرند.

آیت الله عبادی گفت: دانشمندان باید توجه داشته باشند که امین جامعه هستند و رشد این جامعه با علم است و نباید کشورمان از نظر علمی وابسته کشور‌های دیگر باشد.

ذوالفقاری عضو هیئت رئیسه دانشکده مهندسی بیرجند گفت: هم اکنون طرح احمدی روشن را در دستور کار داریم.

او گفت: جامعه نخبگان با مشکلات زیادی رو به رو هستند و واقعیت آن است که دیوار بین نخبه و سطوحی که باید با آن در ارتباط باشد قرار گرفته است.

ذوالفقاری گفت: نیاز است تا نهاد‌های حمایتی و قانون گذار حمایت‌های بیشتری از نخبگان داشته باشند تا نخبگان بتوانند بهتر فعالیت کنند.

سبزه کار یکی از نخبگان استان در این جلسه گفت: نخبگان استانی همواره به دنبال پیشرفت استان بوده اند و باید در بین نخبگان احساس مهم بودن تزریق شود وگرنه نبود آن دلیلی برای مهاجرت نخبگان از استان و کشور می‌شود.

در پایان جلسه اسماعیلی استادیار گروه مهندسی صنایع دانشگاه بیرجند گفت: بحث ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند کماکان به گوش می رسد و بهتر است فرصت ۴ ساله‌ای به این دانشگاه داده شود و بعد از آن برای این موضوع تصمیم گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار