پاکستان بسته تسهیلات هشت میلیارد دلاری از عربستان دریافت می‌کند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که پاکستان یک بسته پیشنهادی ۸ میلیارد دلاری از عربستان دریافت کرد که شامل دو برابر کردن تسهیلات تامین مالی نفت، دریافت پول بیشتر از طریق سرمایه گذاری یا اوراق قرضه اسلامی و جابجایی ۴.۲ میلیارد دلار موجود در جریان سفر شباز شریف، نخست وزیر جدید پاکستان است.

به گزارش وبگاه خبر «د انترنشنال نیوز»، منابع آگاه اعلام کردند که با این حال جزئیات فنی این بسته پیشنهادی در مرحله بررسی قرار دارد و آماده شدن و امضای اسناد آن چندین هفته طول خواهد کشید. این منابع آگاه با اشتراک‌گذاری جزئیات بسته مالی ادعا کردند که پاکستان به عربستان پیشنهاد دو برابر کردن تأسیسات نفتی از ۱.۲ میلیارد دلار به ۲.۴ میلیارد دلار را داده است و ریاض با آن موافقت کرده است.  

این بسته پیشنهادی در حالی به پاکستان داده می‌شود که عربستان در یک بحران اقتصادی به سر می‌برد. ذخایر ارزی عربستان که در بانک دولتی پاکستان نگهداری می‌شود در شش تا هفت هفته گذشته ۶ میلیارد دلار کاهش یافته و در حال حاضر به ۱۰.۵ میلیارد دلار رسیده است.

پس از این دیدار شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان و هیئت رسمی آن ریاض را ترک کردند، اما مفتاح اسماعیل، وزیر دارایی این کشور برای نهایی کرد مراحل این بسته مالی در ریاض خواهد ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۱۹:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای بابا قیمت چهار کلاهک اتمی رو پرداخته که به محض دریافت اونها بعد از چند ساعت به یمن حمله کرد. وگرنه جیبش خیلی خالیه و امریکا هم پشتشو خالی کرده. دلیل پرداخت حذف عمران خان نیست دلیل بدست اوردن دل از دست رفته یار غارش امریکاست. دوست دوست من دوست منست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
یواش یواش عوامل برانداز دولت عمران خان و دسیسه جدید آل سعود برای منطقه نمایان میشود .
آخرین اخبار